וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המסחר האמריקאי: הבעיות בשוק הסאבפריים לא יביאו למיתון בארה"ב ב-2008

רויטרס

29.8.2007 / 9:22

כלכלנים במשרד צופים האטה בצמיחת הכלכלה האמריקאית לקצב שנתי של 2% ברבעון הרביעי



הבעיות בשוק הסאבפריים האמריקאי לא צפויות להביא את הכלכלה האמריקאית למצב של מיתון
במהלך 12 החודשים הקרובים, כך טענו כלכלנים ממשרד המסחר האמריקאי.



"ברור לחלוטין שבמהלך 18 החודשים האחרונים הכלכלה האמריקאית היתה במצב של האטה, אבל אני לא חושבת שאנחנו נמצאים במסלול המוביל למיתון", אמר מרטין רגליה, סגן הנשיא למדיניות כלכליות במשרד המסחר האמריקאי.



רגליה הוסיף כי לדעתו, הבעיות שנוצרו עקב משכנתאות שלא שולמו בשוק הסאבפריים אינן מתפשטות לאגפים נוספים בשוק הדיור, או לשוק האשראי בכללותו.



"אני חושב שבהתחשב בפעולות שנקט הפדרל ריזרב - מה שהבנק עשה עד כה ומה שהוא עתיד לעשות - אנחנו לא עומדים לראות התפשטות במשבר ולכן אנחנו עתידים לראות שהכלכלה האמריקאית תעמוד בטלטלה הזו", אמר רגליה בדיווח לעיתונאים.



הפדרל ריזרב קיצץ מוקדם יותר החודש את הריבית לבנקים ב-0.5%, ל-5.75%. זאת, בשל החשש כי הבעיות שנוצרו מהמשבר בשוק הסאבפריים יגרמו להתכווצות שוק האשראי ולבעיות בנזילות.



רגליה צופה שהפדרל ריזרב יקצץ את הריבית הבסיסית בפגישותיו בספטמבר ובאוקטובר, אבל החששות מפני אינפלציה ימנעו מהפדרל ריזרב מלפתוח בתכנית קיצוץ ריבית ארוכת טווח.



רגליה ציין כי הבעיות בשוק המשכנתאות האמריקאי יאטו את הצמיחה בכלכלת ארה"ב לקצב שנתי של 2% ברבעון הרביעי, מקצב שנתי של כ-4% ברבעון השני.



"אנחנו לא עומדים לחזור ולראות צמיחה הגבוהה מ-3%, לדעתי, עד שהבעיות בשוק הדיור יהיו מאחורינו, וזה יקרה ככל הנראה בתחילת השנה הבאה - או באמצעה", סיכם רגליה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully