וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: ירידות שערים בעקבות חולשת שוק הדיור והאשראי בארה"ב; טוקיו נסוגה ב-1.7%

דפנה מאור

29.8.2007 / 9:34

הירידות התמתנו לקראת סגירת המסחר, אולם מניות היצוא נפלו חדות בעקבות התחזקות הין



ירידות שערים חדות נרשמו במדדי בורסות אסיה הבוקר, לאחר שאמש נפלו מדדי וול סטריט בשיעור של כ-2.5%. חששות מהידרדרות בכלכלת ארה"ב הובילו לנפילות, עם פרסומם של נתונים מעוררי דאגה על שוק הדיור האמריקאי.



התחזקות הין תרמה בנוסף לנפילות מניות היצוא ביפאן. בטוקיו נסגר מדד ניקיי בירידה של 1.7%, התמתנות לעומת ירידה של 2.6% שרשם במהלך המסחר; מדד קוספי בסיאול מחק את רוב הירידות ונסגר בנסיגה של 0.2% לעומת ירידה של יותר מ-2% במהלך המסחר; בורסת שנחאי נסוגה ב-1.5%. ירידות נרשמו אמש גם בשוקי אמריקה הלטינית ובאירופה.



מחירי בתים בארה"ב נפלו ב-3.2% ברבעון השני - הירידה החדה ביותר זה עשרים שנה, מאז ייסדה חברת הדירוג סטנדרד אנד פור'ס את מדד הבתים הארצי שלה, ב-1987.



הירידה במחירי הבתים ברחבי ארה"ב משקפת למעשה את העובדה שלא קיימות ראיות ממשיות לכך ששוק הדיור יתאושש בזמן הקרוב; כך דיווחה החברה. בנוסף, נרשמה בחודש שעבר הירידה החדה ביותר במדד בטחון הצרכנים בארה"ב זה שנתיים.



במסחר בחוזים על אג"ח של ממשלת ארה"ב נרשם שיא של 20 חודשים, על רקע נהירת המשקיעים לני"ע בטוחים. אתמול ירדו התשואות על אג"ח ל-10 שנים לרמה של 4.53%. במהלך המסחר הבוקר באסיה נסוגה התשואה כדי 4.496%.



החולשה בשווקים הזרים הובילה את אסיה לירידה הראשונה זה שלושה ימי מסחר. מניות הפיננסים רושמות את הירידה הגדולה ביותר בין המגזרים השונים באסיה.



מניות היצוא בטוקיו נסחפו במגמה הכללית: טויוטה ירדה ב-2.5%; הונדה צנחה ב-2.9%; סוני איבדה 3%; ירידות נרשמו גם במניות יצרניות הפלדה והכימיקלים.



בסיאול נפלה סמסונג אלקטרוניקס, החברה הגדולה בבורסה, ב-2.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully