וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסקנות הבודק: דור אלון תפעול שילמה 1.9 מיליון שקל לחברה בבעלות המנכ"ל

יורם גביזון

29.8.2007 / 9:46

במהלך חקירה של רשויות המס התברר שהחברה הבת דור אלון תפעול לא העבירה סכומי מס בהיקף נטו של 2 מיליון שקל



רישום הוצאות כוזבות וניפוח רווחים לכאורה שנחשפו לפני חמישה שבועות היו לכאורה רק חלק ממעשיו של מנכ"ל חברת דור אלון תפעול, דוד ויגדורוביץ' - כך עולה מדו"ח מבקר הפנים שמונה בידי הדירקטוריון כבודק.



מבקר הפנים גילה כי בנוסף לאי רישום הוצאות בדו"חות רווח והפסד מ-2002 ועד לרבעון הרבעון הראשון של 2007, וכן עקב קיזוז סכומים עודפים של מע"מ תשומות, שגרמו לדווח על רווח גבוה באופן מלאכותי של דור אלון תפעול - ביצע לכאורה ויגדורוביץ' פעולות בלתי מורשות נוספות.



במהלך חקירה של רשויות המס התברר שהחברה הבת דור אלון תפעול לא העבירה סכומי מס בהיקף נטו של 2 מיליון שקל, שהיתה אמורה להעביר על חשבון ניכויי שכר מעובדיה ב-2002-2007.



ממצאי הבודק שאושרו שלשום בידי דירקטוריון החברה מעלים כי מנכ"ל דור אלון תפעול פעל בשיטתיות לרישום בחשבון מע"מ תשומות, הוצאות תפעוליות מסוימות, ובנוסף לכך קיזז סכומי מע"מ תשומות מעסקות בין חברות בקבוצה, שלא כללו מרכיב של מע"מ.



הבודק לא מצא סימנים לכך שעובדים נוספים בחברה שיתפו פעולה עם המנכ"ל לשעבר, אך זיהה פגמים מהותיים במערך הבקרה הפנימי של החברה.



ממצאיו החדשים של הבודק כוללים ראיות לכך שהמנכ"ל לשעבר היה בעליה של חברה שעוסקת במתן שירותי ממכר של סיגריות, שתייה קרה ווידאומטים באמצעות מכונות אוטומטיות. חברה זו פעלה בעיקר בתחנות הדלק של דור אלון מבלי שהמנכ"ל לשעבר יטרח לדווח לדירקטוריון של החברה הבת כי הוא בעליה של החברה שהפעילה את מכונות הממכר.



דור אלון חושדת כי החברה של המנכ"ל לא שילמה דמי שימוש ראויים לדור אלון תפעול בגין השימוש במתקניה, וכן נמצא כי דור אלון תפעול שילמה 1.9 מיליון שקל לחברה השייכת למנכ"ל לשעבר בגין שירותי פרסום שנרשמו במסגרת הוצאותיה של החברה הבת. דור אלון תפעול בודקת אם אכן קיבלה שירותי פרסום והגישה תביעה להשבת כספים כנגד המנכ"ל לשעבר והחברה שבבעלותו.



דור אלון מציינת שכתוצאה מרישום ההוצאות ורישום הרווח העודף בגין פעולותיו הבלתי מורשות של המנכ"ל לשעבר היא שילמה מסי הכנסה גבוהים מכפי שהיתה צריכה לשלם - ועל כן בכוונתה של דור אלון תפעול להגיש דו"חות מס מתוקנים ולתבוע את המס העודף ששולם.



דור אלון כבר רשמה בדו"חות המתוקנים הכנסת מס לקבל בגין המסים העודפים ששילמה בהסתמך על חוות דעת משפטיות. אלון, שהיא החברה האם של דור אלון, נאלצה להזרים שלשום סכום נוסף של 7 מיליון שקל, בנוסף לסכום של 25 מיליון שקל שכבר הזרימה ביולי 2007 לשם מניעת הקיטון בהון העצמי כתוצאה מעניין זה.



דור אלון מציינת כי בעקבות הגילויים נאלצה לבצע הצגה מחדש של הדו"חות ל-2006 כדי שישקפו את השפעת הגילויים על יתרת העודפים ועל תוצאותיה הכספיות.



דור אלון מציינת כי יתרת ההון הקרנות ועודפים תרד ב-30 מיליון שקל נכון לדצמבר 2006, ושהגידול בהוצאות התפעול בניכוי הכנסת המס לקבל הקטינה את הרווח ב-8.3 מיליון שקל ב-2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully