וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידות מתמתנות בבורסת ת"א

שרון שפורר

29.8.2007 / 16:25

זאת למרות הירידות שחלו אמש בארה"ב ועל רקע דו"חות טובים ויציבות באירופה. מדד הנדל"ן נופל ב-1.4%

תל אביב פתחה היום את המסחר בירידות שערים של כ-1% במדדים המובילים, בעקבות הירידות החדות שנרשמו אמש בוול סטריט. זאת, לאחר שוועדת השוק הפתוח הפדרלית קבעה שהאינפלציה נותרה האיום הגדול ביותר על הכלכלה האמריקאית. זמן קצר לאחר הפתיחה החלו הירידות להתמתן, ככל הנראה בעקבות רצף דו"חות כספיים חיוביים - ובהם הדו"ח המצוין של בנק לאומי - כמו גם בשל היציבות שנרשמת בבורסות באירופה.

מדד המעו"ף יורד כעת ב-0.3% ל-.1,068.4 נקודות ומדד תל אביב 100 מאבד 0.4% לגובה 1,043.9 נקודות. אתמול ירדו המניות הגדולות בבורסה בשיעור ממוצע של 0.5% וזאת אחרי שלושה ימים של עליות והתאוששות.

בשוק הסולידי: השחרים עולים ב-0.1% כשתשואתם סובבת סביב 5.82% ואילו הגלילים הצמודים הארוכים יורדים עד 0.2%.

מחזור המסחר מסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

מדד נאסד"ק צנח אמש ב-2.4%, בתגובה לפרסום הפרוטוקול. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-2.1%, וזאת בהמשך לירידות של עד 0.8% שרשמו המדדים המובילים בבורסות בניו יורק ביום שני, בתגובה לנתונים מעורבים משוק הדיור האמריקאי.

פרוטוקול הישיבה של ועדת השוק הפתוח הפדרלית, שפורסם אמש, קבע שהאינפלציה נותרה האיום הגדול ביותר על הכלכלה האמריקאית - ולפתע נסדקה הוודאות שהריבית תרד בספטמבר כדי לעזור למחנק האשראי בשווקים.

מי שסבל אתמול במיוחד מהסנטימנט השלילי בשווקים היה מגזר הפיננסים, שצנח בכ-3.5% לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ’ הפחית את המלצתו למניות מתחריו - בר סטרנס, סיטיגרופ וליהמן ברדרס - ל"נייטרלי מ"קנייה".

במריל לינץ' ציינו כי לאור הציפייה להאטה בעסקי הבנקאות להשקעות, האשראי והחיתום, נראות תחזיות השוק לגבי ביצועי הבנקים ב-2008 כלא מציאותיות.

ביולייט מזנקת

בשוק המקומי נסחר כעת מדד הבנקים ללא שינוי מן הפתיחה כשהוא מתעלם ממשבר הסאבפריים - שכרגע פגע בעיקר בארה"ב ולא הגיע לארץ - ומתרכז בדו"חות של בנק לאומי, הכוללים רווח של 913 מיליון שקל ברבעון השני של השנה - זינוק של פי 2.4 אל מול הרבעון המקביל. מניות הבנק עולות ב-0.6% ומניות בנק הפועלים יורדות ב-0.8%.

עוד במסגרת מבול הדו"חות של סוף אוגוסט: מניות מגדל ביטוח עולות ב-1.9% אחרי שפירסם תוצאות טובות הבוקר; קבוצת דלק גם היא סיימה את הרבעון עם שיפור בתוצאות, אבל מנייתה יורדת בשיעור קל של 0.1%.

בחברות הקטנות יותר: ח.מר יורדת 1.6% בעקבות תוצאות חלשות ברבעון; רבינטקס יורדת ב-2.3%למרות שהציגה זינוק של 6 בהכנסות.

ענף מקומי שסובל במיוחד מהחששות ההולכים וגוברים מפני משבר אשראי מתמשך הוא ענף הנדל"ן. אופטימיות בשוק שולחת את מדד הנדל"ן לירידות חדות יותר מהשוק וכשהפסימיות מרימה ראש הוא רושם תשואת חסר משמעותית על השוק.

אתמול למשל, בזמן שהשוק ירד בכ-0.5% - איבד המדד 2.1% - והיום הוא ממשיך לרדת בשיעור חד מהשוק, של 1.4%. שתי המניות הכבדות במדד, אפריקה ישראל וגזית גלוב, יורדות ב-0.44% וב-1% בהתאמה.

מניות ביולייט ממריאות ב-37%, במחזור של כ-6 מיליון שקל, לאחר שהודיעה כי פילוח תוצאות הניסוי של אוביקיור מלמד בבירור על אפקטיוויות של התרופה להשמנת יתר בקרב נשים עד גיל 50.

המשקיעים בוחרים להתעלם מכך שגם אם החברה תפתח את התרופה בהתאם לתוצאות, הרי שאין מדובר בתרופת להיט, כזו שתיכננו לפתח לכלל האוכלוסיה - ואשר בתחילת החודש נמצאה כלא יעילה לטיפול זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully