וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסמייטס.קום - המקביל האמריקאי לאתר חבר'ה - מתכננת לגייס 125 מיליון דולר בהנפקה ראשונה

הדר תדמור

29.8.2007 / 11:02

לאחר ההנפקה תיוותר חברת קלאסמייטס מדיה, מפעילת האתר, בבעלותה העיקרית של מפעילת האינטרנט יונייטד אונליין



חברת קלאסמייטס מדיה, המפעילה את אתר קלאסמייטס.קום - אתר איתור החברים האמריקאי (המקבילה האמריקאית לאתר חבר’ה) - מתכננת לגייס 125 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור. החברה הגישה בקשה להנפקה לרשות לניירות ערך בארה"ב כבר באמצע אוגוסט.



StayFriends.seאתר קלאסמייטס נוסד בשנת 1995 ונרכש על ידי יונייטד אונליין, ספקית שירותי אינטרנט אמריקאית, בשנת 2004 בעבור 100 מיליון דולר. החברה מפעילה אתרי חיפוש חברים גם בשוודיה (StayFriends.se) ובגרמניה (StayFriends.de).



כיום בונה חברת קלאסמייטס מדיה את קלאסמייטס.קום כאתר רשתות חברתיות. ייתכן שבגלל סיבה זו האתר בימים אלה אינו באוויר. בכתובת שמופיעה באתר האינטרנט נכתב כי האתר ישוב לפעולה לאחר הוספת מאפיינים חדשים.



גם לאחר ההנפקה הראשונה לציבור יוותר האתר בבעלותו העיקרית של יונייטד אונליין. לאחר ההנפקה תכלול חברת קלאסמייטס גם את קלאסמייטס וגם את אתר שירותי השיווק MyPoints.com, כמו גם את האתרים האירופאים. את הכסף שיגייס אתר קלאסמייטס מההנפקה בכוונתו לנצל בתשלומי חובות ושימושים כלליים למטרות של החברה.



אתר קלאסמייטס רשם הפסדים של 250 אלף דולר ברבעון הראשון של 2007, והכנסות של 42.4 מיליון דולר. הכנסות האתר עמדו בשנת 2006 על 139.4 מיליון דולר, אך האתר רשם הפסד של 1.9 מיליון דולר. האתר רשם הפסד של 8.2 מיליון דולר בשנת 2005.



כיום יש לאתר קלאסמייטס 50 מיליון משתמשים בארה"ב וקנדה בלבד, 2.7 מיליון מהם הם מנויים בתשלום. המנויים לאתר מחויבים להשתמש בשמם המלא, ולא בכינוי. חיוב התשלומים וחידוש המנוי עורר מחלוקת בקרב המנויים. האתר מחדש את המינוי באופן אוטומטי בתום תקופת החיוב, וביטול החברות בו הוגדרה על ידי מגזין PC וורלד כ"טרחה רבה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully