וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע נוסף בפרשת הבקדייטינג: עורכת דינן של שתי חברות מעמק הסיליקון נתבעת בגין הונאה

סן חוזה מרקורי

29.8.2007 / 10:52

הרשות לניירות ערך בארה"ב טוענת כי ליסה ברי זייפה מסמכים בג'וניפר נטוורקס וב-KLA-טנקור



מאת טרוי וולברטון, מרקורי ניוז



הרשות לניירות ערך (SEC) בארה"ב הגישה תביעה נגד עורכת הדין של שתי חברות בעמק הסיליקון, בגין מעורבותה בפרשת הבקדייטינג (תארוך לאחור) של אופציות. הרשות לניירות ערך מאשימה את ליסה ברי - עורכת דינן של יצרנית השבבים KLA-טנקור ושל יצרנית ציוד הרשתות ג'וניפר נטוורקס - בהונאה אזרחית, במה שמהווה זעזוע נוסף לקהילת עמק הסיליקון בעקבות פרשת הבקדייטינג.



הרשות טוענת כי ברי שינתה במתכוון את התאריך של עשרות מענקים בין השנים 1997 ל-2003, וכי סיפקה ל-KLA הדרכה על תארוך מחדש של אופציות, כשעזבה את החברה ב-1999. כתוצאה מפעולותיה, לטענת ה-SEC, שתי החברות יחדיו חילקו מאות מיליוני דולרים, עליהם החברות לא דיווחו,
באופציות לעובדים ולבכירים.



"הן ב-KLA והן בג'וניפר, ברי היתה בעמדה בה היתה יכולה להבטיח דיווח מדויק של הוצאותיהן על אופציות. במקום זאת, היא סייעה בהונאת משקיעיהן", אמרה בהצהרה לינדה תומסן, מנהלת האכיפה ב-SEC. ברי טוענת לחפותה. עורכת דינה של ברי, מלינדה האג, טענה כי האישומים חסרי יסוד.



"לליסה לא היתה אחריות חשבונאית באף אחת מהחברות, לא היה לה מושג שמי מהחברות הפרו רגולציות חשבונאיות בתחום האופציות - והיא לא הרוויחה מתארוך מחדש של אופציות באף אחת משתי החברות", אמרה האג.



הרשות לניירות ערך טוענת כי ברי כן הרוויחה מהצעדים, כיוון שקיבלה אופציות מתוארכות מחדש, וכי סביר שהיתה מודעת לכך שהחברות אינן מדווחות כראוי על מענקי האופציות המתוארכים מחדש.



בנפרד, הרשות הודיעה כי הגישה אישומים נגד ג'וניפר והגיעה להסדר פשרה עם החברה בנוגע לפעולות הבקדייטינג שלה. החברה לא הודתה בעבירה ולא שילמה קנסות, אלא הסכימה לצו מניעה קבוע נגד הונאת בעלי מניות והפרת תקנות ניירות ערך אחרות.



הנציבות נימקה את העונש הקל בשיתוף הפעולה של החברה עם החוקרים. עוד מסרה הרשות כי הטלת קנס על החברה למעשה תיטול כסף מבעלי המניות, שהם קורבנות ההונאה.



לפי החקירה הפנימית של ג'וניפר, המנכ"ל סקוט קריינס קיבל שני מענקים מתוארכים מחדש לפי מחיר שפל רבעוני במניות. מענקים אלה היו רק חלק מעשרות מענקים, שהובילו את החברה להעריך את רווחיה ב-900 מיליון דולר יותר.



קריינס עצמו נוקה מאחריות בבדיקה הפנימית של החברה, על אף היותו חבר בוועדת הענקת האופציות. נראה שהרשות קיבלה את עמדת החקירה הפנימית של ג'וניפר - ואינה טוענת כי קריינס, או מרסל גאני - סמנכ"ל הכספים של החברה - מעורבים בפרשה.



לעומת זאת טוענת הרשות כי ברי היתה "האחראית העיקרית" על האופציות בחברה. לדברי הרשות, ברי בחרה תאריכים מועדפים למענקי האופציות, זייפה פרוטוקולים של ישיבות ועדת המענקים וזייפה את חתימותיהם של יתר חברי הוועדה על הפרוטוקולים.



גם מול KLA הגיעה הרשות להסדר דומה, אך הגישה אישום הונאה אזרחית נגד המנכ"ל לשעבר, קנת שרודר.



KLA וג'וניפר נמנות עם עשרות חברות בעמק הסיליקון, שהואשמו בחודשים האחרונים בבקדייטינג בסוף שנות ה-90 ובתחילת העשור הנוכחי.



הרשות לניירות ערך הגישה תביעות אזרחיות נגד כ-25 בכירים מ-14 חברות שונות. נגד מספר בכירים הוגשו גם תביעות פליליות - דוגמת קובי אלכסנדר מקומברס, שנמלט מארה"ב לנמיביה ומחכה שם לדיון בבקשה להסגירו לארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully