וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבית קפה בדיזנגוף לעסקות נדל"ן בהונגריה: נא להכיר את מרגלית תשבי - האישה שמאחורי חברת CEE של יולי עופר

שרון שפורר

29.8.2007 / 11:27

כך נודע ל-TheMarker; היא חיה בהונגריה כבר מספר שנים ועומדת מאחורי הקמת החברה שיוצאת כעת להנפקה



היא חיה כבר מספר שנים בהונגריה ולטענת גורמים בשוק היא אחראית על חלק לא קטן מהפעילות של חברת CEE, שבשליטת יולי עופר. היא העומדת מאחורי התשקיף של החברה. היא מצויה בקשר עם משרד יחסי הציבור של החברה.



למרות כל זאת, לא תוכלו למצוא את שמה באף אחד ממאות עמודי טיוטת התשקיף הרביעית, שהוגשה לבורסה אתמול על ידי החברה - ושהיתה הטיוטה הראשונה שפורסמה באתר המגנא.



הכירו את מרגלית תשבי, אשת הצללים שמאחורי יולי עופר. תשבי אמנם אינה נושאת כל תפקיד רשמי בחברה, אבל כאמור יש לה השפעה מכרעת על הנעשה בה. מי שכן נושאים תפקידים רשמיים בחברה הם נמרוד רינות, שמחזיק ב-25% מהחברה לצידו של עופר ומשמש כיו"ר, ואורלי פארן - שהתמנה למנכ"ל החברה. למרות הקשר ההדוק של תשבי ל-CEE, לא תוכלו למצוא אותה ברשימת הדירקטורים בדירקטוריון החברה.



תשבי, שנשואה לאביה של השחקנית-דוגמנית נעה תשבי, היתה בשנות ה-90' בעליו של קפה עידן - אחד מבתי הקפה המצליחים בעיר תל אביב (דיזנגוף) בעשור החולף, אך גם כזה שהגיע לכינוס נכסים לקראת סוף העשור. הכינוס הסתיים כשהחובות הוחזרו.



על פי נתוני חברת BDI, תשבי היא כיום בעלת חברה פרטית נוספת, בשם לנואל, ובעלת אחזקות בחברה בשם א.מ.ד - שמנהל ישראל רוזיו, השותף של בעלה דניאל תשבי במשרד אדריכלים.



CEE עומדת לגייס בקרוב כ-100 מיליון שקל מהציבור. הגיוס יתבצע על ידי הנפקת איגרות חוב, אשר יישאו ריבית צמודה למדד בשיעור 7.8%, ואשר מוצעות בהנחה על ערכן הנקוב, המשקף שיעור ריבית אפקטיווי של 8.4%.



עיון בפרק 7, הכולל התייחסות להשקעות בהון החברה ועסקות במניותיה, מגלה שמות מעניינים נוספים שהיו קשורים בחברה. כך למשל, החברה הוקמה ב-2001 על ידי קובי אופק, יוסי פינסון, בני גאון ונמרוד רינות - שהחזיק אז רק ב-16.5% מהחברה. באפריל 2005 הם הקצו ליולי עופר 40% מהמניות בחברה - את חלקן הוא העביר לרינות.



אבל היום לא תוכלו למצוא ב-CEE את אופק, את פינסון או את בני גאון. עופר השלים את רכישת כל אחזקותיהם בחברה עד סוף 2006.



קשרים מעניינים נוספים מתגלים מצד החתמים. כך, פועלים אי.בי.אי - המוביל את ההנפקה - מחזיק ב-35% מחברה בשם GMF שהונפקה השנה לציבור. GMF העמידה לחברה במארס האחרון הלוואה של 3.1 מיליוו יורו. ההלוואה ניתנה בריבית שנתית של 9%.



CEE גם תחויב בעמלת פרעון במועד הפרעון, בשיעור של 3%. בנוסף לכך תחויב החברה בעמלת הקצאת הלוואה, בשיעור של 2% מהסכום שתנוכה מקרן ההלוואה שתועמד לחברה. GMF, המנוהלת על ידי ג'רי מנדל, לשעבר מנכ"ל מריל לינץ' ישראל, עוסקת במימון לעסקות בינלאומיות בתחומים שונים, כגון מימון רכישות, הלוואות לנכסים מניבים והלוואות גישור.



הדובר של CEE מסר כי למרגלית תשבי אין תפקיד רשמי ב-CEE, אך היא צמודה כבר 7 שנים ליולי עופר, וכיד ימינו עמדה מאחורי הקמת החברה והיא אף אחראית לתשקיף החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully