וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין סיכוי להבראת חפציבה"

נורית רוט

29.8.2007 / 11:50

כך טוענים בבנק מזרחי טפחות ומתנגדים להמשך הקפאת ההליכים של הקבוצה. לטענתם אין מקור מימון לתקופת ההקפאה

בנק מזרחי טפחות הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים את תגובתו לבקשת המנהל המיוחד שמונה לחפציבה, בה הוא מביע את התנגדותו להמשך הקפאת ההליכים. לטענת הבנק, הזמן שחלף מאז הוחלט בראשונה על ההקפאה הוסיף טעמים כבדי משקל להתנגדותו של הבנק, שבראשם ההבנה שאין סיכוי להבראת החברות וההבנה שאין מקור מימון לתקופת ההקפאה.

לעמדת הבנק, המיוצג על ידי עוה"ד פיני יניב ודורון אריאל ממשרד קנטור, אלחנני טל, לא הוצג עד היום, למעלה משלושה שבועות מאז החלה הקפאת ההליכים, כל הסדר ולא הוצעה כל הצעה לנושיה של קבוצת חפציבה. די בכך על מנת להביא להפסקת הקפאת ההליכים.

בנוסף נטען כי החקירות הפליליות שנפתחות חדשות לבקרים, והעדויות על מעשי מירמה בהיקפי ענק הנחשפות מדי יום, מלמדות גם הן שלא יהיה ניתן להחזיר את החברה לפעילות נורמלית ורגילה. לדברי הבנק, מכירתה של החברה כ"עסק חי" שיוסיף לבנות ולמכור נראית בלתי אפשרית, כאשר מסמכי עבודה ומחשבים הוחרמו על ידי רשויות החקירה, עובדיה נחקרים, ומנהלה נמלט לחו"ל.

בנוסף טוען הבנק כי ההקפאה מתנהלת מאז תחילתה ללא מקור מימון ממשי, וכי לאור העובדה שכל הבנקים מתנגדים לשאת במימון ההקפאה, למעשה מתנהלת ההקפאה כהקפאה גרעונית, שכן לדבריו ההוצאות של תקופת ההקפאה יוטלו על הנושים הלא מובטחים, ובכך יורע מצבם של הנושים עקב ההקפאה.

עוד טוען הבנק כי המנהל המיוחד, עו"ד יצחק מלכו, כופר בעיקרון שנשמר על ידי בית המשפט, של החרגת הנכסים המשועבדים בשעבוד ספציפי מהקפאת ההליכים, ובכך לדבריו נגרמו סדקים להגנה ההולמת על הבטוחות של הנושים המובטחים. לדברי הבנק, הוא רואה חשיבות עליונה בהשלמת הבנייה ומסירת הדירות לרוכשיהן בהקדם האפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully