וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות חיוביות לניסוי של ביולייט

שרית מנחם

29.8.2007 / 12:56

נמצאה יעילות בתרופה לטיפול בהשמנת יתר עבור נשים מתחת לגיל 50 שאינן ממוצא היספאני. המניה מזנקת ב-38%

אחרי הכישלון הגדול של תרופת ההיסטלין בתחילת החודש שהביא לצניחת המניה ב-35% ביום פרסום התוצאות, הודיעה חברת ביולייט על ממצאים חדשים ומעודדים יותר. בתגובה, מזנקת המניה בתל אביב בכ-38%.

"הסיפור התהפך. זיהינו תת אולוסיה שהתרופה עובדת עליה. לאור התוצאות החיוביות אנו ממשיכים בפיתוח ונערכים לסדרת ניסויים שיתמקדו בתת האוכלוסיה זו", אומרת יפה בק, מנכ"לית אובקיור, החברה הבת של ביולייט, שתחתה בוצע פיתוח תרופת ההיסטלין.

בתחילת החודש הודיעה ביולייט על תוצאות הניסוי הקליני בהיסטלין שיועדה לטיפול בהשמנת היתר. התוצאות היו מאכזבות: הקבוצה שטופלה בתרופה הניבה תוצאות זהות לקבוצת הביקורת.

היום פירסמה החברה את ניתוח התוצאות. בניתוח פולחה האוכלוסייה הרחבה לתת-אוכלוסיות שונות והוכח שיש הבדלים מובהקים סטטיסטית באוכלוסייה שכללה נשים מתחת לגיל 50. בק מציינת בהתלהבות כי הודעת החברה לפני כחודש התייחסה לתוצאות כלליות באוכלוסייה המקורית. אולם הפילוח הראה באופן מובהק שהתרופה גורמת לירידה במשקל בנשים מתחת לגיל 50. לדבריה, המובהקות אף מתחזקת אם מתייחסים לנשים בגיל המתאים ללא נשים ממוצא היספאני.

התוצאות אמנם מצמצמות את פלח השוק המיועד, אבל לדברי בק עדיין מדובר בפלח שוק גדול מאוד. "אם באוכלוסיה הרחבה דיברנו על פלח שוק של 65 מיליון איש, כעת מדובר בכ-20 מיליון איש, אם לא מכלילים נשים היספאניות".

בק מציינת כי הם ממשיכים בפיתוח ונערכים לסדרת ניסויים נוספת. "ישנה אפשרות שהניסויים הבאים יכללו מינונים גבוהים יותר ויגררו תוצאות מובהקות אפילו יותר. אנחנו בהחלט יכולים להעלות מינונים מאחר שהבטיחות בניסוי היתה גבוהה. מה שחשוב הוא שהתוצאות מציגות ירידה לאורך זמן. תוך שלושה חודשים איבדו הנשים 2.9% ממשקלן. אני סבורה שניסויים ארוכים יותר יראו המשך ירידה כך שנגיע להפחתה של 5% במשקל, על פני שנה. אלו התוצאות שהרגולציה דורשת, והממצאים מראים שאנו בדרך לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully