וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אאוטסורסינג בהפוכה: חברת שירותי המיחשוב ההודית וויפרו תקים מרכז תוכנה באטלנטה שבארה"ב

מיכל רמתי

29.8.2007 / 13:00

הצורך בעובדים לטיפול בלקוחות אמריקאיים והתייקרות כוח העבודה בהודו הובילו להקמת מרכז תוכנה של החברה בארה"ב



המשרות שברחו מארה"ב להודו מתחילות לחזור, על רקע התייקרות כוח העבודה המיומן ההודי. חברת Wipro Technologies, חברת השירותים העולמיים של חברת כוח האדם ווייפרו, הודיעה על כוונתה להקים מרכז פיתוח תוכנה באטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה, בו יועסקו 500 עובדים מקומיים תוך שלוש שנים. עיקר המשרות מיועדות למהנדסים ולמתכנתים.



"המרכז הוא חלק מאסטרטגיית החברה להגברת נוכחותה של וייפרו בעולם, וצפויה להגדיל משמעותית את נוכחותה בארה"ב, ואת מספר המגוייסים האמריקאיים" אמרה החברה בהצהרה. "העבודה שאנחנו מבצעים דורשת יותר ויותר היכרות עם תחומי הפעילות של לקוחותינו, ובשביל זה צריך אנשים מקומיים", אומר פ.ר. צ'אנדרהסקאר, נשיא וייפרו טכנולוג'יס.



כיוון הזרמת המשרות בתחום טכנולוגיית המידע הוא לרוב משווקים מערביים למדינות מתפתחות דוגמת הודו, בהן המשכורות נמוכות וישנו היצע גדול של עובדים מיומנים ובעלי הכשרה מתאימה. חברות שירותי תוכנה הודיות נהנו במיוחד ממגמה זו, אך באחרונה החלו משרות אלו בהודו להתייקר, על רקע הקושי בגיוס עובדים חדשים.



מספר חברות החלו להקים מרכזי תוכנה גם מחוץ להודו, על מנת להתחרות בחברות שירותים בינלאומיות דוגמת יבמ, אקסנצ'ר ו-hp. לוייפרו כבר מרכזי תוכנה ברזיל, מזרח ומערב אירופה, סין, מקסיקו וקנדה.



וייפרו אמרה כי בחרה את אטלנטה בשל קירבתה למספר אוניברסיטאות מרכזיות, נוכחות רבה של יוצאי צבא בעלי הכשרה מתאימה וגישה נוחה לשדות תעופה. החברה משתפת פעולה עם מערכת האוניברסיטאות של מדינת ג'ורג'יה במטרה לבנות בסיס כוח אדם רחב. אטלנטה נבחרה מבין 600 אתרים פוטנציאליים בארה"ב.



"הכלכלה ההודית מגיעה עולה עתה מדרגה", אומר אש תאקר, יו"ר לשכת המסחר האינדו-אמריקאית בג'ורג'יה. "המסחר הופך להיות דו-כיווני באמת עכשיו - משרות, הכנסות, מוצרים ושירותים הן להודו והן לארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully