וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחסן של אתר המסחר האלקטרוני אולסייל בהרצליה נפרץ ונגנב ממנו ציוד בשווי רב; החברה פנתה לביטוח

ערן גבאי

29.8.2007 / 13:16

כך נודע ל-TheMarker; אתר אולסייל נמצא בבעלות יאיר שמש, שאישר את הפריצה ואמר כי החברה מכוסה על ידי הביטוח



המחסן של אתר המסחר האלקטרוני אולסייל בצומת הסירה בהרצליה פיתוח נפרץ בשבוע האחרון ונגנב ממנו ציוד בשווי רב - כך נודע ל-TheMarker. בעלי האתר כבר פנו בעניין לחברת הביטוח כדי לקבל פיצוי על הנזק שעשוי להסתכם במיליוני שקלים.



אתר אולסייל נמצא בבעלות של יאיר שמש (70%) ומשקיעים פרטיים (30%), והיקף העסקות המתבצעות באמצעות האתר מוערך בכ-150 מיליון שקל בשנה. שמש אישר שאכן המחסן נפרץ ושהחברה מכוסה על ידי הביטוח כך שהפריצה איננה מערערת את יציבותה.



גורמים שונים בתעשיית המסחר האלקטרוני בישראל מעלים באחרונה הערכות לכך שאולסייל צפויה להירכש בקרוב על ידי אחד מאתרי המסחר המובילים וכי מצבה בשוק נחלש. שמש דוחה על הסף את ההשערות האלה ומציין כי אין בכוונת אולסייל להימכר. בעבר ניהלה אולסייל מגעים לרכישתה על ידי נענע שופס של נטוויז'ן, ולמעשה ההסכם בין הצדדים כבר היה מוכן, אך שמש החליט ברגע האחרון לחזור בו מהעסקה.



אולסייל נחשב לשחקן גדול בתחום מכירת מוצרי חשמל באינטרנט. אולסייל עובד בצורה שונה מאתרי הסחר האחרים, הוא לא נהנה מהגב החשוב של פורטל אינטרנטי מוביל, אך מצד שני מנהל את פעילות המכירה לאורך כל השרשרת ומחזיק בעצמו במחסן גדול, ניהול מלאי ומחלקת שירות. על פי סקר TIM מיוני 2007 לאולסייל כ-8.7% שיעור חשיפה בגילאי 13 ומעלה וכ-352 אלף איש נחשפים לאתר מדי שבוע. לחברה 35 עובדים, כ-30 אלף משתמשים יחודיים ביום, והכנסות המוערכות בכ-12 מיליון שקל בשנה.



המסחר האלקטרוני בישראל מגלגל מחזור פעילות של כ-1-1.5 מיליארד שקל בשנה, כשאתרי הסחר נהנים מעמלות בהיקף של 6%-15%. לאחרונה דווח כי כ-60% מגולשי האינטרנט בישראל כבר נחשפו עד היום לפחות פעם אחת לרכישה באינטרנט.



עם זאת, עדיין קיימים חסמים לא קטנים בפני אתרי המסחר המקשים מאוד על החברות להמשיך ולפתח את עסקיהן. חמשת אתרי המסחר האלקטרוני הגדולים בישראל הם: וואלה שופס, P-1000, נענע שופס, אולסייל ו-GetIT. נוסף לאלה קיימים עוד עשרות רבות של אתרי וחברות סחר קטנות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully