וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה מכירת ECI

שירלי יום-טוב

29.8.2007 / 13:31

החברה תימכר ב-1.2 מיליארד דולר לקבוצה בראשות שאול שני. שלמה דוברת יקבל בונוס של מיליון דולר

אסיפת בעלי המניות של חברת ציוד התקשורת הישראלית, אי.סי.איי, אישרה היום את העסקה למכירתה תמורת 1.2 מיליארד דולר לקבוצת משקיעים ובראשה שאול שני המתגורר בארה"ב. בנוסף אישרה האסיפה בונוס של 1.05 מיליון דולר לשלמה דוברת, יו"ר החברה.

העסקה צפויה להיסגר בסתיו הקרוב, כאשר בעלי המניות יקבלו 10 דולר לכל מניה שברשותם. לאחר מכן תהפוך אי.סי.איי לפרטית ותימחק מהמסחר בבורסת נאסד"ק.

הצבעה באסיפת בעלי המניות אמנם נדרשת לפי חוק החברות, אבל במקרה של אי.סי.איי, מפת בעלי המניות של החברה הכתיבה את אישור העסקה ברוב ללא כל בעיות: בעלת המניות הגדולה ביותר היא קבוצת אי.די.בי, המחזיקה נתח נכבד- כ-41% - שקבע במידה רבה את הטון. אי.די.בי מחזיקה את המניות באמצעות כור וכלל תעשיות, והיא הגורם שדחף יותר מכל למכירת החברה, בהתאם לאסטרטגיית המימושים של נוחי דנקנר.

השוק חושש מקשיי מימון

בעלת המניות השנייה בגודלה היא קרן NWQ עם כ-11%. בעלת המניות השלישית כעת היא חברת ההשקעות Manning & Napier Advisors מניו יורק עם כ-5.7%. כרמל ונצ'רס, של דוברת, מחזיקה בכ-3.5% מהמניות, וגם התמיכה שלה בעסקה הובטחה מראש.

למרות האישור הצפוי של העסקה באסיפה, מניית אי.סי.איי נסחרת עדיין במחיר הנמוך ב-8% מהמחיר בעסקה. את המסחר היא נעלה אתמול במחיר של 9.2 דולרים.

המחיר הנמוך משקף את החשש בשוק מכך שקבוצת המשקיעים לא תוכל להשלים את העסקה עקב קשיי מימון. בידי הקבוצה הרוכשת יש התחייבות למימון העסקה מצד הבנק השווייצי, קרדי סוויס, אבל בשוק חוששים שבעקבות משבר הסאבפריים תנאי המימון יהיו נוחים פחות – כלומר יישאו ריבית גבוהה יותר – והעסקה תהפוך לכדאית פחות. בינתיים לא מסרה קבוצת המשקיעים עדכון בנוגע לחבילת המימון – כזה שעשוי להשקיט את החששות ולהניף את המניה למחיר הקרוב ל-10 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully