וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסטים מתלהבים מדו"חות לאומי - יובל בן זאב מכלל פיננסים: ככל שעברנו על הדו"ח, לא מצאנו נקודות שליליות

טל לוי

29.8.2007 / 13:53

עמיחי בומבך: לבנק לאומי תיק האשראי הטוב ביותר במערכת והוא נסחר במכפיל נמוך



תגובות חיוביות מגיעות הבוקר לדו"חות בנק שדיווח הבוקר כי הרוויח 913 מיליון שקל ברבעון השני של 2007. מדובר בעלייה של פי 2.4 לעומת הרבעון המקביל.



"ככל שעברנו על הדו"ח, לא מצאנו נקודות שליליות (אם כי מצאנו הסברים מדוע אי אפשר להתייחס לתוצאות כמייצגות)", כותב האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים.



בן זאב מציין את הרווח הנקי כ"תוצאה יוצאת דופן לטובה" ומציג עד כמה היו הדו"חות טובים ואת השיפור שחל בכל הפרמטרים. תיק האשראי של הבנק גדל בכ-5.5% ל-194 מיליארד שקל ובן זאב כותב כי "צמיחת האשראי והפקדונות מהווים את הבסיס להמשך הצמיחה בהכנסות המימון ברבעונים הבאים. שימו לב למדד החיובי ברבעון השלישי שיביא לתוספת יפה להכנסות המימון הרבעוניות".



נתון אחר שמציג בנק לאומי הוא הפרשה של 38 מיליון שקל בלבד (0.08% בלבד מתיק האשראי) לחובות מסופקים, כלומר חובות שהבנק מטיל ספק ביכולתו לבדוק. ואולם בן זאב מסייג באומרו כי "למרות המשך השיפור במצב המשק, להערכתנו אין לראות בנתון זה כמייצג". גם ההכנסות הגבוהות שרשם הבנק מהשקעה במניות (143 מיליון שקל) אינה מייצגת פעילות שוטפת. גם הכנסות הבנק מעמלות גדלו ובן זאב כותב כי הן "משקפות צמיחה במשק עם עלייה יפה בעמלות מניירות".



"המניה זולה", מסכם בן זאב, שמציג למניה מחיר יעד של 18.3 שקל - גבוה ב-16% ממחיר המניה הבוקר.



"לבנק לאומי תיק האשראי הטוב ביותר במערכת. אחוז החובות שאינם נושאים הכנסה (שהינם החובות הבעייתיים ביותר) של בנק לאומי הן ביחס להון העצמי (11.74% מההון) והן ביחס לסך האשראי לציבור (1.19%), הינו הנמוך ביותר מכל המערכת הבנקאית (לשם השוואה בבנק המזרחי המספרים הם 16.9% מההון ו-1.28% מתיק האשראי)", כותב מנהל מחלקת מחקר מניות בפסגות אופק, עמיחי בומבך.



גם הוא מסכים כי "היקף ההפרשה לחובות מסופקים חריגה ואין בה כדי להיות רמה מייצגת לרמת ההפרשות בעתיד".



בומבך מציין כי בנק לאומי נסחר במכפיל הון של 1.21 שהינו מכפיל נמוך מהמכפיל בו נסחר בנק הפועלים (1.35) וזאת למרות העובדה שהתשואה על ההון של לאומי הינה גבוהה יותר. בומבך אמנם מציין כי בנק הפועלים טרם פירסם תוצאות, אולם ספק אם הוא יצליח לעבור את התשואה שפירסם לאומי - 20.9% מפעולות רגילות. עוד כותב בומבך כי לבנק לאומי פוטנציאל רווחי הון משמעותי מהחברות הריאליות שברשותו (בעיקר מהחברה לישראל).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully