וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר מצטרפת לסלקום ופלאפון: תחל לשווק בשבוע הבא תוכניות תעריפים בגבייה על פי שנייה בודדת

ערן גבאי

29.8.2007 / 14:35

פרטנר מתכוונת למצוא חלופות לתוכניות הדקה הראשונה, לאחר השר אטיאס אסר באחרונה על שיווק התוכניות



חברת פרטנר מצטרפת לתוכניות החיוב על פי שנייה בודדת במחיר של אגורה לשנייה. החברה תחל בשבוע הבא לשווק חבילת תעריפים חדשה בחיוב על פי שנייה בודדת, ותיישר בכך קו עם חברת סלקום שהחלה בכך כבר לפני כחודש ועם חברת פלאפון שביצעה מהלך זהה יומיים אחרי סלקום.



שפורסם לראשונהכמו כן, מתכוונת פרטנר למצוא חלופות לתוכניות הדקה הראשונה, לאחר ששר התקשורת אריאל אטיאס החליט לאחרונה לאסור על חברות הסלולר לשווק את תוכניות הדקה הראשונה, כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker.



למעשה, בכך גדלה השקיפות בשוק הסלולר בפני הלקוחות, כשתוכניות העבר, שבהן עוגל זמן האוויר לטובת החברות, הולכות ונעלמות מהשוק. תוכניות הדקה הן תוכניות תעריפים בהן חברות הסלולר מחייבות את המנוי במחיר גבוה לדקת השיחה הראשונה ומחיר זול בהרבה החל מהדקה השנייה.



התוכניות האלה, שהיו פופולאריות בשוק עד לפני כמה חודשים, התבססו ושיכללו את הטריק חסר הצדק של "עיגול" זמן האוויר ליחידות זמן של 12 שניות, שמאפשר לחברות הסלולר לקבל תשלום תמורת זמן אוויר הגבוה ב-6.5% בממוצע מהזמן שנצרך בפועל.



נתוני משרד התקשורת קובעים כי 64% מהשיחות בסלולר נמשכות פחות מדקה, וכי בממוצע כשליש מזמן האוויר המשולם על ידי המנוי בשיטת תמחור זו אינו מנוצל על ידי המנוי.



תוכניות הדקה ייעלמו כעת מנוף תוכניות התעריפים של חברות הסלולר, אך הרפורמה הגדולה באמת שתחייב את חברות הסלולר להימנע מעיגול זמן האוויר ליחידות מנייה של 12 שניות תיושם רק בראשית 2009.



עיגול זמן האוויר ביחידות מנייה של 12 שניות, מותירות כ-6 שניות עודפות בממוצע לטובת חברות הסלולר - ככל הנראה כ-5% מסך ההכנסות משירותי שיחה של החברות בענף. אותם 5%, בחישוב מנוכה הכנסות משירותי ציוד ודאטה, נאמד ביותר מחצי מיליארד שקל. ההחלטה כעת של שלוש החברות הגדולות לצאת בתוכנית על פי חיוב של שנייה בודדת, היא בשורה חשובה בהגדלת השקיפות בענף.



אתמול הודיעה פרטנר כי תחל לבצע פילוט באוקטובר להשקת חשבונית חדשה. לדברי אנשי פרטנר, החשבונית החדשה כוללת ריכוז כל החיובים של המינויים תחת הלקוח; דף פירוט חשבון לכל מנוי; הוספת תצוגה ויזואלית פשוטה על ידי גרפים שיציגו חיוב לאורך חצי שנה והתפלגות צריכה לפי שיחות, תוכן, SMS, וגלישה סלולרית.



איריס בק, סמנכ"לית השיווק והתוכן של פרטנר, אמרה כי "אנו מספקים ללקוח מענה הן בשירות והן במחיר. טיפול מעמיק במרכיב המחיר הוא צורך חיוני להמשך היוזמה של צרכנות נבונה. נציע ללקוחות תוכנית חיוב על פי שנייה ללא התחייבות וללא דמי מנוי. לקוח שנמצא בתוכניות עם דמי מנוי והתחייבות למכשיר, ישלם את יתרת הערך השיורי. לקוחות שאינם נמצאים בתוכניות התחייבות או דמי מנוי יכולים לעבור ללא עלות. תוכניות ה-49 אגורות נותנות מענה למגוון הרחב של הלקוחות ובמרבית המקרים הן אטרקטיוויות יותר מתוכניות החיוב על פי שנייה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully