וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורום לחופש און ליין: לבטל את המכרז על מתן שירותי למידה מרחוק בשל אי התאמה לדפדפני הקוד הפתוח

גיא גרימלנד

29.8.2007 / 16:01

עו"ד פרישטיק: "הדרישה במכרז לא כוללת דרישה להתאמה לדפדפני קוד פתוח ומנוגדת להוראות החשכ"ל"



הפורום לחופש און ליין דורש ממשרד החינוך לבטל את המכרז על מתן שירותי למידה מרחוק בשל אי התאמה לדפדפני הקוד הפתוח. מדובר במכרז שפירסם משרד החינוך לפני כשבועיים למתן שירותי למידה מרחוק באמצעות קורסים מתוקשבים ושימוש במאגרי תוכן לימודי וסביבות מתוקשבות.



במכתב שהעביר הפורום, המעודד את הקוד הפתוח בישראל, הוא מציין כי הדרישה המנוסחת במכרז אינה כוללת דרישה מפורשת להתאמת מערכת הלמידה מרחוק גם לדפדפני קוד פתוח ומנוגדת להוראות החשב הכללי. החשכ"ל קובע כי יש להתאים את האתר לצפייה בדפדפן Mozila על מנת לאפשר לכלל הציבור לצפות באתר.



עו"ד גידי פרישטיק, נציג הפורום, ציין במכתב שעל משרד החינוך להפסיק את הליכי המכרז בנוסחו הנוכחי ולהוציא הבהרה חד משמעית בדבר דרישת תאימות לדפדפני קוד פתוח. עוד ציין כי נוסח המכרז סותר את הצהרת המדינה באמצעות פרקליטות המדינה שניתנה במסגרת דיון בבג"ץ 6628/03 בו הצהירה המדינה בתגובה לעתירה כי "הוחלט להתאים את כל אתרי הממשלה לדפדפן Mozila".



ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך לא מפתח חומרי לימוד מקוונים אלא רוכש שירותים אלה במסגרת מכרז ללמידה מרחוק. החומרים שנרכשים על ידי המערכת מחויבים לתת מענה לכל תצורות המחשבים הקיימים, כולל מקינטוש ומערכות הפעלה המותאמות לקוד הפתוח בהתאם לצורך".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully