וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי דיימלר-קרייזלר נפלו ב-14% בגלל הפסדי חטיבת קרייזלר - אותה מכרה לסרברוס בתחילת החודש

עפרה שלו

29.8.2007 / 18:09

יצרנית המכוניות תרכוש מחדש מניות בשווי של 10.2 מיליארד דולר



רווחי נפלו ב-14% ברבעון השני בגלל הפסדים של חטיבת קרייזלר, אותה מכרה בתחילת החודש לקרן סרברוס, מבעלי המניות של בנק לאומי. במקביל לפרסום התוצאות הכספיות, הודיעה דיימלר-קרייזלר כי תרכוש מחדש מניות בשווי של 7.5 מיליארד יורו (10.2 מיליארד דולר) - כ-10% ממנותיה - בתוך שנה אחת. מהלך זה נותן מענה לשאלה כיצד מתכוונת יצרנית המכוניות להחזיר לבעלי המניות את המזומן שהיא מקבלת בעקבות המכירה.



סרברוס רכשה נתח של 80.1% בחטיבת קרייזלר ב-7.4 מיליארד דולר - תשע שנים לאחר שהמיזוג בין ענקית הרכב הגרמנית דיימלר רכשה את יצרנית הרכב האמריקאית קרייזלר ב-36 מיליארד דולר. המיזוג בין השתיים יצר את יצרנית המכוניות החמישית בגודלה בעולם.



הרווח הנקי של דיימלר-קרייזלר הסתכם ב-1.85 מיליארד יורו, לעומת 2.15 מיליארד יורו בתקופה המקבילה לפני שנה. הרווח עמד בתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה ירדו ב-3% ל-32.24 מיליארד דולר, לעומת 33.26 מיליארד דולר ברבעון המקביל.



דיימלר-קרייזלר צופה לרשום הפרשה של 2.5 מיליארד יורו ממכירת קרייזלר השנה, ולא 4 מיליארד דולר כפי שצפתה בשלבים מוקדמים יותר.



ביולי הודיעה דיימלר-קרייזלר, יצרנית מכוניות היוקרה השנייה בגודלה בעולם, כי רווחי חטיבת מרצדס-בנץ שלה זינוק ב-74% למרות צמיחה אפסית בהכנסות בזכות רווח חד פעמי ממכירת נתח ב-EADS, החברה האם של איירבוס. ב-2005 מרצדס-בנץ עקפה את BMW ונהפכה לחטיבת מכוניות היוקרה הגדולה בעולם.



הרווחים של מרצדס גדלו בעקבות שיפור באיכות כלי הרכב, שהשיב על כנו את בטחון המשקיעים והצרכנים, וגם בזכות פיטורים של 9,000 עובדי ייצור בחטיבה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully