וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון - חצי פתרון: ערוץ הספורט ישדר קטעים ממשחקי הגומלין באופ"א בחינם, ואת המשחקים עצמם בתשלום

יעל ולצר

29.8.2007 / 18:35

נעמה הניג: "זו פגיעה בצרכנים ובגורמי השידור האחרים"



בעקבות דין ודברים חריף בין נציגי ערוץ הספורט לנעמה הניג, מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלווין, הודיע היום ערוץ הספורט כי יקיים ביום חמישי יום שידורים מיוחד בספורט 5, הערוץ הפתוח ללא תשלום, ובו יועברו בשידור חי ובמקביל שלושת המשחקים של הקבוצות המשחקות במשחקי הגומלין של גביע אופ"א. האולפן יכלול פריצות להגרלת הבתים של ליגת האלופות, שתתקיים במונקו, במקביל לאירועים, דרמות וגולים בשלושת המשחקים, וזאת במקביל לשידורי משחק מכבי תל אביב LIVE ושל מכבי נתניה ב-5+. המשחק של הפועל תל אביב נגד שירוקי ישודר בספורט 5.



בתחילת השבוע הודיע ערוץ הספורט כי הוא מתכוון לשדר שני משחקי כדורגל של נבחרות ישראליות במפעלים בינלאומיים בערוצים שבשתלום. את מכבי נתניה - ליירה בספורט 5+, ואת מכבי תל אביב מול ארסיאספור התורכית ב"לייב". הניג סירבה לקבל את החלטת הערוץ, משום שלטענתה, עומדת החלטה זו בניגוד להחלטתה שלה, שלא לשדר משחקים חיים בהשתתפות קבוצות ישראליות במפעלים בינ"ל בערוצים בתשלום, אלא רק בערוצים פתוחים. זאת, עד לדיון מקיף במועצה בנושא הערוצים שבתשלום.



הניג הודיעה לנציגי הערוץ, בהם הבעלים אביב גלעדי, שאם יעשו כן, היא תשקול לקנוס אותם בסכום של כ-180 אלף שקלים ולחילופין להטיל עליהם סנקציות אחרות, כמו איסור על הפלטפורמות לשדר את ערוץ הספורט או איסור על שידור משחקים ישירים בערוץ ה-LIVE. בנוסף, הודיעה הניג כי המועצה תתכנס ביום חמישי בבוקר לדיון דחוף בסוגיית השידור המשחקים בהשתתפות קבוצות ישראליות בגביע אופ"א.



היום הודיעו נציגי ערוץ הספורט על החלטתם לקיים אולפן פתוח לשלושת המשחקים במקביל, אבל בנוסף לאולפן המיוחד ישודרו המשחקים של מכבי תל אביב ושל מכבי נתניה במלואם בערוצים שבתשלום.



הניג הוסיפה: "אני רואה בחומרה את הפרת החלטתי, שנתקבלה בהסכמה עם הגורמים השונים, לרבות ערוץ הספורט. כללי המשחק היו ברורים ולא ניתן לשנותם על פי נוחיותו של גורם זה או אחר, תוך פגיעה בצרכנים ובגורמי השידור האחרים". היא הוסיפה כי בכוונתה להביא בקרוב לדיון במועצה את שאלת שידורם של משחקים חיים בערוץ 5 לייב, וכי יש בדעתה לבחון חלופות שונות לשינויים יסודיים ומהותיים בשוק שידורי הספורט לקראת הדיון במועצה בנושא זה, כדי שהאינטרס הציבורי וטובת צרכני שידורי הספורט בישראל ישמרו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully