וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן-אליעזר: "הפרטת בתי הזיקוק היתה משגה שכלל הציבור ישלם עליו; נשקול הפעלת הגבלים עסקיים"

אבי בר-אלי

29.8.2007 / 19:28

בן-אליעזר הנחה לבחור מנכ"ל לחברת החשמל בתוך חודש



"פיצול והפרטת בתי הזיקוק הוא משגה שכלל הציבור ישלם עליו", כך אמר אתמול שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, במסיבת עיתונאים להצגת תוכניות המשרד לשנה הבאה. "המשק נוכח בטעותו רק לפני שבועות מספר עם הקפיצה במחירי בתי הזיקוק שהוכיחו את הטענה", הוסיף בן-אליעזר, וציין כי כבר לפני שנתיים הזהיר כי המשק יעמוד בפני דואופול.



בתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד הודיעו לפני כחודש על ייקור מחירי התזקיקים הסיטונים בשיעור של כ-2%-1% ועוררו סערה. זאת, לאחר שהפיקוח על מחירי הדלקים הסיטוניים בשער בז"ן, שבשליטת , ובשער בז"א, שבשליטת קבוצת , הוסר עם השלמת הפרטת בתי הזיקוק. ואולם, מחיר הדלק לצרכני תחנות הדלק נותר תחת פיקוח - כך שאת ההעלאה נאלצו לספוג חברות הדלק הקמעוניות. כפי שפורסם ב-TheMarker, פנו חברות הדלק (פרט לפז) אל משרד התשתיות בבקשה להתערב במצב שנוצר, ובמשרד לא פסלו את האפשרות לבחון הסרת הפיקוח על מחירי הדלק לצרכן, או לחלופין, להחזיר הפיקוח על המחירים בשער בתי הזיקוק.



במסיבת העיתונאים אמר אתמול בן-אליעזר כי המשרד שוקל היטב את צעדיו על מנת לפתוח את השוק לתחרות הן במקטע הזיקוק והן במקטע השיווק: "נשקול להמליץ על הפעלת מנגנונים של הגבלים עסקיים על בתי הזיקוק", אמר בן-אליעזר, והוסיף כי תבחן הכנסת שחקנים חדשים למקטע השיווק.



בהצגת תוכניות המשרד לשנה הקרובה אמר בן-אליעזר כי המשרד נמצא באחת התקופות הדרמטיות ביותר - כשהוא ניצב ערב מהפכות ושינויים מהותיים בכל התחומים: חשמל, גז טבעי, דלק ומים. בנוגע לרפורמה המתוכננת במשק החשמל אמר בן-אליעזר כי המתווה המרוכך אשר הציג בפני עובדי חברת החשמל הוא הבסיס למשא ומתן, וכי הצעתם הנגדית של העובדים היתה בגדר "פתיח מעניין".



בן-אליעזר הדגיש כי "לא תהיה רפורמה בלא הסכמת העובדים", וכי אם יצטרך להאריך את מועד הוצאת צווי הרפורמה, יעשה זאת. באשר להליך בחירת מנכ"ל לחברת החשמל, ציין בן-אליעזר כי הנחה את יו"ר הדירקטוריון, מוטי פרידמן, לסיים את ההליך בתוך חודש ימים.



בהתייחס למצוקת החשמל הצפויה בשנים הקרובות - ציין השר כי עד כה הנפיקה רשות החשמל רישיונות לייצור פרטי של 3,000 מגוואט, וכי במסגרת תכניות החירום לטווח הקצר תחל חברת החשמל בקידום סטאטוטורי של 6 תחנות כוח במחזור משולב (מחז"מים) חדשות ב: ציפורית (גליל תחתון), בית שאן, מחלף קסם, נחשולים, צומת רנטיס ובאשדוד.



עוד קרא השר להכריז על אזור הנגב והערבה כאזור עדיפות לאומית לאנרגיות מתחדשות (תוך מתן הקלות בתעריפים והטבות מס).



בנושא הגז הטבעי אמר בן-אליעזר כי בכוונתו לרכוש כבר כעת את הגז הנותר של EMG - אך משרד האוצר לדבריו מתנגד, ומעדיף שהמפעלים ירכשו את הגז באופן ישיר: "BG לא מוכנים למכור את הגז שלהן אלא אם הממשלה תתחייב לרוכשו - אז מי יקנה? חייבת להיות חברה ממשלתית שתתחייב לקנות את זה", אמר בן-אליעזר. עוד הוסיף כי בתוך מספר חודשים יפרסם המשרד את מכרזי חלוקת הגז (בלחץ נמוך) בדרום ובמרכז - וב-2008 יפרסם את המכרזים הנותרים בחיפה ובצפון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully