וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי היא הגוגל של הרשתות החברתיות? אורקוט, הרשת החברתית הבלתי מוכרת של גוגל, השאירה את פייסבוק הרחק מאחור

עפרה שלו

29.8.2007 / 22:28

על פי נתונים של קומסקור, לאורקוט יש 38.2 מיליארד דפים נצפים בחודש ברחבי העולם



מי היא הגוגל של הרשתות החברתיות? שואל מגזין "פורבס". מייספייס או פייסבוק, נשיב ללא היסוס. אך התשובה מפתיעה יותר: גוגל היא הגוגל של הרשתות החברתיות. נתונים של חברת המחקר קומסקור שהתפרסמו לאחרונה מראים כי אורקוט.קום (Orkut.com), הרשת החברתית של גוגל, גדולה הרבה יותר ממה שחשבנו. למען הדיוק, רובינו לא רק המעטנו בערכה, אלא כלל לא ידענו על קיומה.



ההתעלמות התקשורתית מאורקוט נובעת כפי הנראה מהעובדה שרשת חברתית זו זוכה לפופולרית עצומה בהודו ובברזיל - אך בארה"ב היא שומרת על פרופיל נמוך.



על פי נתוני קומסקור מדיה מטריקס, לאורקוט יש 38.2 מיליארד דפים נצפים בחודש ברחבי העולם, לעומת 31 מיליארד לפייסבוק. מייספייס, עם זאת, עדיין מובילה על אורקוט בהפרש ניכר, עם 50 מיליארד דפים נצפים.



בברזיל, מדינה בה פייסבוק ומייספייס כמעט שאינן מוכרות, לאורקוט יש 15.6 מיליארד עמודים נצפים בחודש, על פי נתונים של נילסן/נט רייטינגס. מדובר במספר גדול בכ-10 מיליארד ממספר העמודים הנצפים בחודש של פייסבוק בארה"ב.



על פי נתונים של קומסקור, מאגר המשתמשים של אורקוט מחולק באופן הבא: מחצית המשתמשים באמריקה הלטינית, וכמעט חצי באזור אסיה-פסיפיק.



השוק החזק של מייספייס ופייסבוק הוא ארה"ב (62.1% ממשמשי מייספייס ו-68.4% ממשתמשי פייסבוק), ובמידה פחותה אירופה (24.7% ממשתמשי מייספייס ו-16.8% ממשתמשי פייסבוק). בבו (Bebo), הפופולרית בעיקר בבריטניה, מסתמכת בעיקר על השוק האירופי: 62.5% מהמשתמשים שלה הם אירופים, ו-21.8% מהם אמריקאים.



עם זאת, מבחינת קצב צמיחה, פייסבוק משאירה את מייספייס ואורקוט הרחק מאחור. לפי נתונים של קומסקור, בין יוני 2006 ליוני 2007 אורקוט צמחה ב-78% במונחי מספר משתמשים (unique visitors); מייספייס צמחה ב-72%; ואילו פייסבוק זינקה ב-270%.



שאלה נוספת שמעניינת את המשקיעים מלבד פוטנציאל הצמיחה היא פוטנציאל הרווח. עם המפרסמים הנכונים, אמר ל"פורבס" גרג סטרלינג מסטרלינג מרקט ריסרץ', המשתמשים של אורקוט, אף שהם אינם אמריקאים, יכולים להפוך למקור הכנסה משמעותי.



הפרסום מחוץ לארה"ב כבר הוכיח את עצמו כמקור הכנסה משמעותי מאוד בגוגל. הכנסות החברה ממקורות מחוץ לארה"ב ובריטניה, שמרביתן מגיעות ממכירת מודעות מפולחות, הסתכמו ב-1.24 מיליארד דולר ברבעון האחרון, כמעט פי שניים ביחס לתקופה המקבילה לפני שנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully