וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

עומרי כהן

29.8.2007 / 23:54

עליית מחיר הנפג הגולמי גררה מעלה את מניות המגזר. הנאסד"ק זינק ב-2.5%, הדאו ג'ונס הוסיף 1.9%

שוק המניות האמריקאי התאושש היום מנפילות ליל אמש ורשם עליות שערים חדות, בתגובה לתחזיות לשיפור ברווחי חברות הטכנולוגיה והודות לעליית מחיר הנפט הגולמי, אשר גררה מעלה את מניות המגזר. מדד נאסד"ק זינק ב-2.5% ל-2,563 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף 1.9% ל-13,289 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-2.2% ל-1,463 נקודות. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.02% ל-4.55%.

פרוטוקול הישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח הפדרלית, שפורסם אתמול, חשף כי הבנק המרכזי האמריקאי עדיין מוטרד מלחצי האינפלציה במדינה. עם זאת, בוול סטריט מתחזקת היום ההערכה, כי הבנק הפדרלי המרכזי יפחית את הריבית בקצב מואץ מהצפוי. החוזים על הריבית הפדרלית הצביעו היום על סבירות של 100% להפחתה ראשונה של הריבית ב-0.25% בספטמבר לשיעור של 5%, עם סבירות גבוהה יחסית של 44% להפחתה של הריבית בשיעור כפול ל-4.75%. אולם אם לא תופחת לבסוף הריבית ב-0.5% בחודש הבא, הרי שבאוקטובר הצביעו החוזים על סבירות של 100% להפחתת הריבית לפחות ל-4.75%.

לגבי חוזקה של הכלכלה האמריקאית, ציין מרטין רגליה, סגן הנשיא למדיניות כלכלית במשרד המסחר האמריקאי, כי צמיחה בשיעור של 3% לא תיראה עד שהבעיות בשוק הדיור יהיו מאחורינו, וזה יקרה ככל הנראה בתחילת השנה הבאה - או באמצעה. עוד הוסיף רגליה כי "ברור לחלוטין שבמהלך 18 החודשים האחרונים הכלכלה האמריקאית היתה במצב של האטה, אבל אני לא חושב שאנחנו נמצאים במסלול המוביל למיתון".

מחיר הנפט הגולמי עלה היום ב-2.5% ל-73.51 דולר לחבית והזניק מעלה את מניות המגזר. מדד מניות יצרניות הנפט עלה ב-3.2% ומדד מניות ספקיות השירותים לתעשיית הנפט הוסיף 3.8%.

על פי ממוצע תחזיות האנליסטים, צפויים רווחי חברות הטכנולוגיה הכלולות במדד S&P 500 לצמוח ב-10.5% בשנה הנוכחית וב-22.7% בשנה הבאה. שיעור הצמיחה הצפוי ב-2008 הוא הגבוה ביותר מבין כלל המגזרים הנכללים במדד.

את העליות במגזר הטכנולוגיה הובילו יצרניות ציוד המחשבים והשרתים, אשר הגיבו בחיוב להעלאת תחזית הרווח וההכנסות הרבעונית של חברת סיגייט טכנולוג'י, היצרנית הגדולה בעולם של כוננים קשיחים. סיגייט הגיבה בעלייה של 3.8% ואילו היולט פאקרד, היצרנית הגדולה בעולם של מחשבים אישיים, עלתה ב-3.3%. אינטל, המייצרת את מרבית המעבדים המותקנים במחשבים ובשרתים, זינקה ב-4.7%.

בנוסף, תמכה בראלי במניות הטכנולוגיה גם ענקית המחשבים ונגני המוסיקה, אפל. מניית אפל טיפסה ב-5.7%, לאחר שהחברה שלחה הזמנות לכנס שתערוך בשבוע הבא, עליהן מופיעה דמות רקדן המחזיק בנגן iPod. בוול סטריט העריכו כי החברה עשויה להכריז על נגן חדש שיושק לקראת חג המולד, ובגולדמן סאקס ציינו, כי מדובר בסיבה נוספת לרכוש את מניות החברה.

ענקית האינטרנט גוגל הודיעה כי סמנכ"ל הכספים שלה ג’ורג’ רייס צפוי לפרוש עד סוף השנה, מסיבות בלתי ידועות. רייס הוא הבכיר ביותר בגוגל שעוזב את החברה מאז שיצאה להנפקה לפני שלוש שנים.

ההודעה המפתיעה על עזיבתו של רייס, שזוכה לביקורות רבות באחרונה על רקע הרכישות האחרונות שביצעה גוגל, צפויה לעורר ספקולציות רבות בנוגע לגורם עזיבתו. גוגל אמנם איכזבה מעט את המשקיעים בחודש שעבר כאשר רווחיה ברבעון השני היו נמוכים מעט מהתחזיות, אך ההערכות בשוק הן כי החמצה זו של תחזיות אנליסטים לא היתה הגורם לעזיבתו של רייס. למרות העזיבה עלתה גוגל ב-1.3%.

מניית אי.ס.איי עלתה ב-0.9% ל-9.3 דולרים, לאחר שאסיפת בעלי המניות של חברת ציוד התקשורת הישראלית, אישרה היום את העסקה למכירתה תמורת 1.2 מיליארד דולר לקבוצת משקיעים בראשות שאול שני.

העסקה צפויה להיסגר בסתיו הקרוב, כאשר בעלי המניות יקבלו 10 דולרים לכל מניה שברשותם. לאחר מכן תהפוך אי.סי.איי לחברה פרטית ומנייתה תימחק מהמסחר בנאסד"ק. עם זאת, על רקע הפער הגבוה יחסית, בין מחיר העסקה למחיר המניה בשוק, נראה כי לפחות חלק מהמשקיעים, עדיין חושש מאי יכולתם של הרוכשים לגייס את הסכום הדרוש להשלמת העסקה.

בנק הפועלים העלה היום את מחיר היעד למניית טבע ל-48 דולר, מ-45 דולר, וחזר על המלצת "תשואת יתר" למניה. האנליסט גלעד שריג כתב, כי "בתקופה בה השווקים סוערים, האשראי בעייתי והתנודתיות גבוהה, השקעה בטבע תניב תשואה עודפת בשל ההשפעה השולית של המשבר הפיננסי שמתחולל בשוקי ההון בעולם על הסקטור אליו היא משתייכת".

בנוסף, שיחרר היום בנק ההשקעות מריל לינץ' סקירה לגבי התרופה פרוטוניקס, המיועדת לטיפול בדלקות בוושט. במריל מעריכים כי טבע עשויה לקבל הכנסות של 184 מיליון דולר ורווח של 11 סנט למניה כתוצאה מהשקת התרופה ביחד עם תקופת בלעדיות משותפת עם סאן פארמה ההודית. טבע עלתה ב-2.4% ל-42.4 דולר.

מניית אומריקס שזינקה אמש בכ-17%, הוסיפה עוד 0.6% ל-34.2 דולר. אתמול קיבלה אומריקס אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשיווק המוצר אווית'רום, המיועד לעצירת דימומים בניתוחים כלליים. האווית'רום מבוסס על תרומבין, חומר חלבוני המסייע לקרישת הדם, המופק מדם אנושי וישווק על-ידי ענקית הציוד הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון. מוצרים אחרים מבוססי תרומבין, המשווקים כיום בארה"ב, מופקים מדמן של פרות, ונחשבים לכן לבטוחים פחות לשימוש.

אלביט הדמיה הוסיפה 5.3% ל-46.7 דולר, לאחר פרסום תוצאות הרבעון השני. החברה, שבשליטת מוטי זיסר, רשמה רווח נקי של 56 מיליון שקל ברבעון השני של 2007 לעומת הפסד של 61.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. התנודתיות בתוצאות הרבעוניות תמשיך לבוא לביטוי גם ברבעון הבא, מכיוון שהחודש מכרה אלביט הדמיה את פרויקט ההיפודרום - קניון ענק בבודפשט - ברווח של כמעט מיליארד שקל.

גיוון אימג’ינג עלתה ב-3.2% ל-26.2 דולר. אתמול החל בית ההשקעות אוסקר גרוס לסקר את פעילותה עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 30 דולר למניה.

בית ההשקעות תמיר פישמן החל לסקר את אלביט מערכות בהמלצת "קנייה" וצירף לה מחיר יעד של 55 דולר. המניה עלתה ב-1.9% ל-45.5 דולר.

פרטנר עלתה ב-3.2% ל-15.8 דולר. אתמול העלו באקסלנס נשואה את ההמלצה למפעילה הסלולרית ל"קנייה", מ"נייטרלי".

אצל תאת טכנולוגיות נמשך ברבעון השני השיפור בהכנסות וברווחים, אבל המניה דווקא איבדה 0.1% ל-14 דולר. תאת דיווחה על גידול של 25% בהכנסות ל-23 מיליון דולר ועל צמיחה של 30% ברווח הנקי ל-1.9 מיליון דולר.

מנגד, דיווחה אלטק על מעבר להפסד נקי של 171 אלף דולר ברבעון השני, לאחר עשרה רבעונים רווחיים רצופים, בשל ירידה של 10% בהכנסות ל-8.6 מיליון דולר. מנייתה הגיבה בירידה של 3.4% ל-2.6 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully