וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר ייפתח בהמתנה לפקיעת האופציות על המעו"ף ועל רקע עליות חדות אמש בארה"ב

מיכאל רוכוורגר

30.8.2007 / 7:07

הפועלים ודיסקונט ידווחו היום על תוצאותיהן הכספיות וצפויות לבלוט



הבורסה לניירות ערך בתל אביב תפתח את יום המסחר האחרון של חודש אוגוסט כאשר המשקיעים ימתינו בדריכות לפקיעת האופציות על מדד תל אביב 25 (המעו"ף), אשר ייפקעו זמן קצר לאחר פתיחת המסחר. חודש אוגוסט היה אחד החודשים העצבניים והתנודתיים שידעו הבורסות ברחבי העולם, ובכללם גם הבורסה בתל אביב. המדדים המובילים נעו מהכיוון השלילי אל הכיוון החיובי ולהיפך בתדירויות כה גבוהות שלפעמים אפילו המשקיעים עצמם לא הספיקו לעקוב ולהגיב בהתאם לאותם השינויים.



» דיון חם על המתרחש בבורסה - עכשיו ב-TheMarker Cafe



אתמול התנהל המסחר בתל אביב בירידות השערים על רקע הירידות החדות שפקדו את וול סטריט שלשום, כאשר בסיומו של המסחר הירידות התמתנו, כך שמדד המעו"ף ומדד תל אביב 100 ירדו ב- 0.4% כל אחד. סיום מסחר חיובי אמש בארה"ב עשוי לספק סיבה מספקת לפתיחה חיובית של יום המסחר האחרון של החודש. העליות הנאות שנרשמו אתמול בבורסות אירופה צפויות לשמש אף הם כטריגר נוסף לפתיחה חיובית בתל אביב.



המסחר בארה"ב הסתיים אמש בעליות שערים חדות. זאת בעקבות התחזיות לשיפור ברווחי חברות הטכנולוגיה וכן לנוכח עליית מחיר הנפט הגולמי, אשר משך אתו גם העליות בקרב מניות מגזר הנפט. מדד נאסד"ק טיפס בסיומו של היום ב-2.5%, מדד דאו ג'ונס הוסיף 1.9% ומדד S&P 500 התחזק ב-2.2%. באפיק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.02% ל-4.55%.



באחד העם זרם הדו"חות הכספיים נכנס אל הישורת האחרונה כאשר נותרו יומיים עד לסיום עונת הדו"חות למחצית הראשונה של השנה. גם היום צפויות חברות רבות לפרסם את תוצאותיהן, כשהבולטים שידווחו היום הם בנק ובנק . כפי שמסתמן כרגע, רוב החברות הגדולות במשק דיווחו על תוצאות חיוביות, שיפור בביצועים וחלקן אף היכה את תחזיות האנליסטים. כל אלה תורמים לאופטימיות של המשקיעים, ומצביעים על כך כי מצבן של החברות המובילות במשק ממשיך להיות יציב ואיתן.



בקרב המניות הדואליות פערי ארביטראז' חיוביים בפתיחה: ו יפתחו בפער חיובי של 1%, בפער חיובי של 0.8% ו בפער חיובי של 1.2%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully