וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש מסחר סוער יסתיים עם פקיעת האופציות על המעו"ף; זיו פניני ממגדל שוקי הון: פקיעה שלילית ומחזור בינוני

שרון שפורר

30.8.2007 / 7:17

פניני: המאפיין העיקרי של הפקיעה - מיעוט גלגולים של פוזיציות לספטמבר; פעיל נוסף בשוק: ייתכנו ירידות קלות בפקיעה



אחד החודשים הסוערים ביותר שידעה הבורסה בתל אביב בשנים האחרונות יגיע היום לקיצו עם פקיעת האופציות על המעו"ף לחודש אוגוסט. זיו פניני, מנהל חדר העסקות ומשנה למנכ"ל במגדל שוקי הון, סבור שבניגוד לסערה שידעה הבורסה בתל אביב בחודש האחרון, הרי שהפקיעה צפויה להיות פחות סוערת ובמחזור בינוני כשהמאפיין העיקרי שלה הוא מיעוט גלגולים על ידי השחקנים בשוק.



לדברי פניני, בצד המוכרים צפויות מספר קבוצות: האחת, שחקני ארביטראז' שמכרו חוזים קצרים יקרים, קנו חוזים ארוכים זולים וצפויים למכור מניות כנגד החוזים שפוגעים. השנייה, גופים גדולים שיבקשו להקטין חשיפה לשוק המניות ולנצל את יום הפקיעה שמאופיין בסחירות גבוהה והקבוצה השלישית - זו שהחזיקה חוזים שליליים אבל לא רצתה לגלגל אותם בפער שלילי ומעדיפה למכור בפקיעה.



מצד הקונים, רואה פניני שתי קבוצות עיקריות. הראשונה: שחקני ארביטראז' שלא הספיקו לסגור את פוזיציית השורט שבידם, לא גלגלו אותה לספטמבר וצפויים לקנות מניות כנגד החוזים שפוקעים. השנייה: קבוצה שקנתה באגרסיוויות חוזים קצרים במחירים יקרים (מהקבוצה שמכרה חוזים קצרים) בימים האחרונים ותרצה להמירם למניות.



לדברי פניני, פוזיציות השורט קטנו מאוד לאחרונה וצפויות לקטון עוד יותר אחרי הפקיעה ובנוסף, הפקיעה עצמה אופיינה בגלגולים נמוכים ובמחזור בינוני. להערכתו, הפקיעה עשויות להיות שלילית כשלאחריה השוק ימשיך לרדת. עם זאת, הוא מדגיש כי מדובר בהערכה אישית בלבד ואין כל דרך לחזות את פקיעת האופציות.



פעיל אחר בשוק האופציות מעריך כי הפקיעה תהיה מאוזנת ולהערכתו אולי נראה ירידות קלות. לדבריו, לא צפויות קניות או מכירות גדולות לפחות לא מצד השחקנים הקלאסיים, כלומר אלו שמתכסים כנגד האופציות. עם זאת, הוא מציין כי חשוב לזכור כבכל פקיעה תמיד קיים גורם ההפתעה בדמותם של שחקני האופציות שמנסים להטות את השוק אחרי ש"לקחו כיוון", כך שאי אפשר לחזות במדויק את העתיד להתרחש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully