וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויצמן שירי רכש את סחוט טרי

איילה צורף

30.8.2007 / 8:13

הח"כ לשעבר קנה את החברה תמורת 5 מיליון שקל. החברה נקלעה לחובות ונמכרה על ידי כונס נכסים לשירי ולבן דוד

איש העסקים ויצמן שירי, מי שכיהן כחבר כנסת עד לפני כמה חודשים, רכש את חברת סחוט טרי. זאת לאחר שהחברה קרסה בסוף 2006 ועברה לניהולו של כונס נכסים. לדברי רואה החשבון המטפל בתיק כינוס הנכסים של סחוט טרי, שירי משמש כנציגו בישראל של בן דודו, איש העסקים היהודי-בריטי יונה שמש, שרכש את החברה ב-5 מיליון שקל.

סחוט טרי היא חברה העוסקת בשיווק מיצים סחוטים בבתי עסק, בעיקר במסעדות ובבתי קפה. כמו כן היא משווקת מיצים בפיצוציות וקיוסקים, תחת המותג "סחוט טרי". לחברה יש מפעל סחיטה בקריית גת המעסיק 15 עובדים.

"שמש ראה את המוצר והתרשם ממנו, ומאמין שיש אפשרות להביא את המוצר לשוק האירופי", אמר שירי. לדבריו, הוא נמצא כעת במשא ומתן עם שתי חברות שייכנסו עמו לפעילות בחברה ויקדמו את המותג. "אני מחפש גוף אסטרטגי שירים את המותג, גוף שמכיר היטב את תחום ההפצה של מזון מצונן".

כיום פועלות בשוק המיצים הטריים הסחוטים שתי חברות עיקריות: פריגת, שנמצאת בבעלות משותפת של החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל) וקיבוץ גבעת חיים; וחברת גניר, משווקת המותג פרימור, שבבעלות הקיבוצים גת ובית ניר (80%) ושטראוס (20%). אלה פועלות בשוק הממותג ומוכרות ברשתות השיווק, בעוד סחוט טרי נעדרת משוק זה ואינה מוכרת את מוצריה ברשתות. בין היתר, מסיבות של היעדר מערך הפצה חזק שיכול להכניס את מוצרי סחוט טרי לרשתות השיווק.

ככל הנראה, אחת המטרות של שירי היא למצוא חברה שתכניס את סחוט טרי לרשתות השיווק, או לכל הפחות לחזק את נוכחותה במסעדות, בתי הקפה והפיצוציות. שירי (51) כיהן כח"כ ב-99'-2003 ותקופה קצרה ב-2006, והיה סגן שר הביטחון במשך שלושה חודשים ב-2002. באחרונה הוא חזר לענף הנדל"ן, מה שעשה כמעט מחצית מחייו. במרץ רכשה קבוצת משקיעים בראשות שירי ושמש את השליטה בחברה תשואה 10, שהיתה קודם שלד בורסאי. שמש מחזיק בעצמו בנדל"ן בישראל, בין השאר, בבית לסין, וזכה באחרונה בפרויקט מגורים חדש ברמת גן בשיתוף אפריקה ישראל. בנוסף הוא מחזיק בנכסים בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully