וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין מתחזק מול הדולר והיורו בשל החששות מפני התפשטות המשבר לאחר פשיטת רגל של קרן גידור

הדר תדמור

30.8.2007 / 8:44

בייסיס קפיטל הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל של אחת מקרנות הגידור שלה שהשקיעה באג"ח מגובות משכנתאות סאבפריים



הין מתחזק מול הדולר והיורו לאחר שהתחדשו החששות מפני התפשטות משבר הסאבפריים האמריקאי, ומשקיעים ביפאן זנחו את ביצוע עסקות המרווח (Carry Trade).



החששות מפני התפשטות המשבר התחדשו לאחר שחברת ניהול הקרנות האוסטרלית, בייסיס קפיטל, הגישה בקשה לבית המשפט באיי קיימן להגנה מפני פשיטת רגל של אחת מקרנו הגידור שלה. זאת, בעקבות הפסדים שספגה מהשקעה באיגרות חוב מגובות במשכנתאות סאבפריים.



בעקבות אותם חששות מהתפשטות המשבר, משקיעים ברחבי העולם נמנעים מלבצע עסקות הנחשבות בעלות סיכון רב יחסית, ביניהן גם עסקות המרווח. הריבית ביפאן היא הנמוכה מבין שיעורי הריבית של המדינות המערביות - דבר אשר מקל מאוד על ביצוע עסקות אלה, שהן בעצם הימור נגד הין במסגרת על ידי לקיחת הלוואות נקובות בין והשקעתן בנכסים הנקובים במטבעות עליהם שיעור הריבית גבוה יותר. הריבית בבריטניה נמצאת היום בשיעור 5.75%; הריבית בארה"ב - 5.25%; בגוש היורו - 4%; באוסטרליה - 6.5%; ובניו זילנד 8.25%.



הין מתחזק ב-0.6% מול הדולר, ונסחר בשער של 115.41 ין לדולר. הין מתחזק גם מול היורו, ונסחר בשער של 157.65 ין ליורו לעומת שער של 158.89 ין ליורו שנרשם אתמול.



הדולר מתחזק ב-0.2% מול היורו ונסחר בשער של 1.3655 דולר ליורו. הדולר מתחזק ב-0.1% מול הליש"ט ונסחר בשער של 2.0155 דולר לליש"ט. הדולר נסחר ללא שינוי מול הפרנק השווייצי ונסחר בשער של 1.2002 פרנק לדולר.



הדולר מתחזק ב-0.7% מול הדולר האוסטרלי ונסחר בשער של 0.816 דולר לדולר אוסטרלי. הדולר נסחר ללא שינוי מול הוון הקוריאני בשער של 940.05 וון לדולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully