וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשב הכללי ירון זליכה הודח מתפקידו

30.8.2007 / 12:22

בא כוחו של זליכה: סיבת ההדחה היא תלונת זליכה למבקר המדינה על מעשים בלתי חוקיים לכאורה שביצע אולמרט בפרשת בנק לאומי

שר האוצר רוני בר-און הודיע אתמול לחשב הכללי באוצר ירון זליכה, שלא יאריך את כהונתו המסתיימת באוקטובר, אז יפקע חוזהו של החשב, כך דווח בערוץ 2.

בא כוחו של זליכה, עו"ד בועז בן צור פנה לשר האוצר במכתב אמש ובו כתב כי אי הארכת חוזה העבודה של החשב איננה חוקית בנסיבות ומאשימו בשיקולים זרים. בן צור טוען כי ההדחה נובעת ממעורבות זליכה בפרשת ראש הממשלה אהוד אולמרט בבנק לאומי, במסגרתה נחשד אולמרט כי היטה את מכרז מכירת הבנק. בן צור טוען שעולה חשש כי בר-און לא האריך את חוזהו של החשב משום שהתלונן למבקר המדינה על מעשים בלתי חוקיים שעשה ראש הממשלה.

עו"ד בן צור אמר הבוקר לגל"צ, "רק ממשלה יכולה לסיים כהונה של חשב כללי, כך לפי חוק המינויים. הממשלה לא קצבה את כהונתו של החשב ולכן התקופה לא תמה, ושר האוצר אינו מוסמך לסיימה".

"לא לעצור המאבק בשחיתות"

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), אמר הבוקר כי המסר העולה מההודעה על פיטוריו של זליכה הוא ניסיון לפגוע במאבק נגד השחיתות, במיוחד בתקופה שבה נחשפות שחיתויות שלטוניות חמורות ומתנהלות חקירות נגד ראשי המדינה, שאחת מהן החלה בעקבות חשיפתו של זליכה. אורלב הודיע כי יפנה למבקר המדינה על מנת שימנע את פיטורי זליכה ויגן עליו כחושף שחיתויות.

גם ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) התייצבה לצד זליכה בתגובה לידיעה על הדחתו. בראיון לגלי צה"ל אמרה יחימוביץ': "יש כאן אדם שבעוז רוח הלך וחשף שחיתות שמעורב בה מי שהיום הוא ראש הממשלה. כשירון זליכה הוא עד מרכזי בפרשה הזו, אני לא יכולה להעלות על דעתי, ולו לרגע, שיש ידיים נקיות מאחורי ההחלטה לנסות ולהעביר אותו מתפקידו".

"אם חלילה תיפול שערה מראשו"

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, לממשלה ולשר האוצר בדרישה למנוע את הדחת זליכה.

במכתב התנועה נאמר כי שר האוצר "התיימר להודיע לזליכה כי החליט לסיים את תפקידו, ואין זה אלא השלב הבא בניסיונות החוזרים ונשנים של ראש הממשלה להביא להדחתו, לרבות באמירות פומביות על כך".

"זכור היטב כי מי שחשף את פרשת המכרז למכירת בנק לאומי היה ד"ר ירון זליכה וכי בעקבות עדותו בפני מבקר המדינה, נפתחה חקירה פלילית חמורה, התלויה ועומדת נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט, בגין חשדות לניסיון לכאורה להטות את המכרז.

"בפנינו עולה החשד לניסיון פסול ומסוכן של ראש ממשלה החשוד בפלילים חמורים להשפיע על עתידו האישי בהליך הפלילי המתנהל נגדו: הרי גם חוקרי משטרה ניתן להדיח ולא לקדם, והמסר שהדחת הפועלים נגד שחיתות או נגד אולמרט משדרת – ברור. חשד זה מתחזק לאור הדברים המוקלטים של אולמרט לאחרונה, בהם אמר כי מינה שרים בממשלה כי הם חברים שלו. המקל – והגזר.

"ברור כי סיום כהונת החשב הכללי אינו בסמכות שר האוצר אלא בסמכות הממשלה, ואף אם המניע לניסיון הדחה לא היה פסול, הרי בתקופה שבה שני מבקרי מדינה ושני רמטכ"לים לשעבר הגדירו את השחיתות כאיום אסטרטגי על מדינת ישראל, פועלו של ד"ר זליכה (שכישוריו המקצועיים אינם נתונים במחלוקת, וזאת בלשון המעטה) נגד השחיתות במדינה חייב ממילא להוות שיקול מכריע המביא למסקנה כי יש להימנע מלהפסיק כהונתו.

"התנועה דורשת למנוע את סיום כהונתו של ד"ר ירון זליכה כחשב הכללי. אם חלילה תיפול שערה מראשו של החשב הכללי ד"ר זליכה, התנועה למען איכות השלטון בישראל לא תחסוך בכל מעשה חוקי כדי להגן עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully