וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

B&D: אחת מכל חמש מכולות שכונתיות צפויה להיסגר כתוצאה מכניסת מגה בעיר

TheMarker

30.8.2007 / 9:48

להערכת החברה, מוקדם לקבוע עד כמה המהלך של רבוע כחול ישפיע על הענף



התחרות בין רשתות השיווק הגדולות עלתה מדרגה בשבועות האחרונים - זו המסקנה מסקירה שערכה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט על ענף המכולות ורשתות השיווק בישראל. להערכת החברה, מוקדם לקבוע עד כמה המהלך של רבוע כחול ישפיע על הענף, אך אם מגה בעיר תספק, לאורך זמן, מוצרים במחירים נמוכים משמעותית מסניפי הרשתות האחרות, הרי שעשויים להיות שינויים משמעותיים בענף.



למהלך עשויה להיות השפעה על תוצאות רבוע כחול משני כיוונים עיקריים - גידול בכמויות הנמכרות וירידה בשיעורי הרווחיות. השחיקה ברווחיות עלולה להתגלגל על הספקיות של הרבוע, ועלולה להגיע גם למתחרותיה, שקרוב לוודאי שלא יעמדו מנגד בחוסר מעש.



החולייה החלשה היא המינימרקטים והמכולות השכונתיות - רוב המינימרקטים והמכולות הם עסקים שכונתיים בעלי פדיון נמוך ממיליון שקל בשנה, וכ-22% מהעסקים בתחום נמצאים ברמת סיכון גבוהה, לעומת כ-11% מהעסקים במשק בכלל שנמצאים בסיכון גבוה ועלולים להיקלע לסכנת סגירה בתקופה הקרובה.



העסקים האלה, מסבירים בדן אנד ברדסטריט, נשענים על לקוחות פרטיים המתגוררים בסביבת החנות. הלקוחות, מציינים הכלכלנים, אמנם נאמנים למינימרקט או למכולת, אבל הם גם רגישים מאוד לנושא המחיר, ולכן למהלך האחרון של רבוע כחול יכולה להיות השלכה גדולה עליהם. "אם אכן מדובר בהורדת מחירים דרמטית", אומרים כלכלני דן אנד ברדסטריט, "אזי המינימרקטים והמכולות השכונתיות יצטרכו להתאים את מחירי המוצרים. אין להם את היכולת והכוח לגלגל את הירידה במחירים על הספקים ומכאן שהרווחיות עלולה לרדת בצורה ניכרת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully