וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דמות אישה בפיקניק" של שטרייכמן ב-15 אלף דולר, קסטל ב-16 אלף דולר - מי קונה?

אורה קורן

30.8.2007 / 10:09

מכירה פומבית במחיר התחלתי כולל של 2 מ' ש' תיערך בשבוע הבא בתל אביב; בין השאר יוצעו למכירה פריטי יודאיקה



בית המכירות ובית הספר שורשים יפתח מחר תצוגה של יצירות אמנות לקראת מכירה פומבית שתיערך בשבוע הבא. בין היצירות שיימכרו - ציורי שמן של אמנים ידועים ואוספי יודאיקה, חלקם מעזבונות.



שמעון עמוס לאומי, מנהל בית הספר ובית המכירות שורשים, אומר כי "ההיקף ההתחלתי של המכירה יהיה 1.5-2 מיליון שקל, ואנחנו מקווים שבפועל המחיר יעבור בצורה משמעותית את מחירי המינימום".



הפריטים היקרים בתצוגה הם ציור מ-59' של יחזקאל שטרייכמן - דמות אישה בפיקניק; מחיר המינימום שנקבע לו הוא 15 אלף דולר. תוצג גם עבודה של משה קסטל משנות ה-30: ציור שמן של אגרטל פרחים, פירות וצלחת; המחיר ההתחלתי 16 אלף דולר. ציור שמן משנות ה-30 של ארתור קולניק - כליזמר בעיירה יהודית - מוערך ב-16 אלף דולר מחיר פתיחה.



המכירה תכלול גם אוסף יצירות של אריאל לובין משנות ה-40, שמרביתו ציורים עם מוטיבים כנעניים וארץ ישראליים, כמו נשים מאלמות אלומות בשדה, או דמויות אוריינטליות בבתי קפה. יצירות אלה מוערכות ב-3,000-7,000 דולר.



בנוסף, יוצג אוסף יודאיקה מעזבונו של שלמה ריזל, סוחר יודאיקה בשנות ה-50 וה-60. באוסף עשרות פריטים: חנוכיות מהמאה ה-18, גביעים מהמאה ה-19 וכלים לאתרוג. הפריטים מוערכים ב-300-400 דולר לפשוטים עד 8,000 דולר - מחיר פתיחה לארון קודש או חנוכייה איטלקית מהמאה ה-18.



לדברי לאומי, ענף האמנות בישראל מגלגל 300-350 מיליון שקל בשנה. מסכום זה כ-200 מיליון שקל באמנות פלסטית ומודרנית, שהמסחר בה עבר ברובו למכירות פומביות, והשאר אמנות דקורטיווית הכוללת יודאיקה, תכשיטים עתיקים, ריהוט ופריטים הנמכרים בעיקר בחנויות.



"הקונים הם בדרך כלל אספנים ותיקים - עצמאים, העוסקים באספנות מאהבת האמנות", סיפר לאומי. "בעשור האחרון הצטרפו אליהם הצעירים, שהאספנות מבחינתם היא יותר השקעה כלכלית. אלה מתעניינים קודם כל בשם האמן. האספנים הוותיקים מתעניינים בייחודיות של העבודה".



לאומי מספר כי "הענף התפתח מאוד בעשור האחרון, בשיעור של עשרות אחוזים בשנה ואנחנו צופים המשך צמיחה דומה בעשור הבא. הקהל שמתעניין במכירות הפומביות הוא מהעשירונים העליונים ברובו. הכנסתו עלתה בעשור אחרון, שעות הפנאי שלו התרחבו ולכן הוא מקדיש יותר לאספנות. זה מלווה גם בתחושה של שדרוג המעמד החברתי. אם אתה קונה טלוויזיה 52 אינץ' זה לא משהו מיוחד, אבל אם אתה רוכש יצירת אמנות חשובה, זה כבר נושא לשיחה. זו לא רק השקעה אלא גם סמל סטטוס".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully