וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע חששות האינפלציה בסין: שר האוצר הסיני, ג'ין רנצ'ינג, התפטר במפתיע

סוכנויות הידיעות

30.8.2007 / 10:16

התפטרותו מגיעה פחות מחודשיים לפני הקונגרס הלאומי הסיני בו צפוי היה להעביר את התפקיד ממילא



שר האוצר של סין, ג'ין רנצ'ינג, התפטר מסיבות אישיות. כך לפי הודעת הממשלה הסינית. ג'ין, שכיהן כשר אוצר מאז 2003, יעבור למרכז המחקר והפיתוח של המפלגה הקומוניסטית, שם יכהן כסמנכ"ל. הממשלה טרם הודיעה מי יהיה יורשו בתפקיד.



חילופי תפקידים נוספים בממשל הסיני צפויים באוקטובר, בעת הקונגרס הלאומי המתקיים מדי 5 שנים, וככל הנראה ג'ין לא היה ממילא נבחר לכהונה נוספת, בשל גילו, 63, שנתיים לפני גיל הפרישה המנדטורי בסין.



"מסיבות אישיות, החבר ג'ין רינצ'ינג, הגיש את התפטרותו והממשל המרכזי קיבל את בקשתו", נאמר בהודעת הממשלה. המהלך מגיע על רקע חששות הולכים וגוברים מהאצת האינפלציה בסין והצמיחה הכלכלית המהירה, אך עזיבתו אינה צפויה להביא לשינויים מהותיים במדיניות הכלכלית של הממשל.



חילופי גברי פתאומיים ובלתי מתוכננים במשרות בכירות אינם נפוצים בסין, ולרוב מתרחשים בעיקר כאשר שמם של הבכירים המעורבים נקשר בפרשיות שחיתות למיניהן. עם זאת, במקרה זה לא ידוע על פרשייה בה היה ג'ין מעורב.



בנפרד, קרא היום נשיא סין, הו ג'ינטאו, להידוק הפיקוח על המערכת הפיננסית בסין. לפי סוכנות הידיעות סינחואה, הו ציין את חשיבותה של מניעת סיכונים במערכת הפיננסית בהגנה על הכלכלה הסינית. דבריו של הו נמצאים בקו אחד עם אמירות קודמות של הממשל, אך ייחודם היה בכך שנדיר כי נשיא סין מתבטא בציבור בנושאים פיננסיים. בורסת שנחאי עולה ב-1.3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully