וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת מחשב תקבע מוכנות לכיתה א'

גיא גרימלנד

30.8.2007 / 10:29

עד היום ההורים והגננות התלבטו אם הילד בשל למעבר לבית הספר, כעת מגיעה תוכנה חדשה שאמורה לספק תשובה

האם הילדים מוכנים לבית הספר או שכדאי להשאיר אותם עוד קצת זמן בגן הילדים - כמעט כל הורה מתלבט בשאלה בהגיע העת. כעת יש לשאלה פתרון טכנולוגי חדש. חברת אלח'מיאדו, בוגרת החממה הטכנולוגית יוזמות העמק, סיימה לפתח תוכנה בשם Ready2Learn המיועדת להערכה ולפיתוח יכולות למידה שונות של ילדים תוך כדי משחק.

לאבחון יש השלכות רבות על תפקודו של הילד בעתיד. המעבר החד ממערכת קטנה ואינטימית למערכת גדולה ולדרישותיה השונות עלולה להיות טראומטית לילד, ובכל מקרה זהו אחד האירועים המשמעותיים בחיי הילד.

כיום, תהליך המיון הראשוני נעשה על ידי הגננות, האחראיות על איתור וסינון ראשוני של ילדים שאינם מוכנים לבית הספר. בהמשך, לקראת סוף השנה, עורך פסיכולוג חינוכי אבחון מוכנות בגן. בסופו מגיש הפסיכולוג המלצה - האם הילד מוכן לבית הספר, או שעליו להישאר שנה נוספת בגן או להישלח לחינוך מיוחד.

אבחנה ללא הבחנה

התוכנה, בגרסתה הראשונית מנסה לענות על הצורך לפי ניתוח נתונים של מוכנות ילדי הגן לקראת בית הספר.

התוכנה מסבירה בעזרת קריינות מה על הילד לעשות, הוא משחק במשחקי מחשב שונים, ותוך כדי הפעלת המשחקים - מנוע התוכנה אוסף מידע על המשתמש. בסוף הפעילות, שנמשכת כשעה, נמסר דו"ח מפורט למנחה.

התוכנה בודקת ויודעת להעריך בעיות במוטוריקה עדינה, התפתחות קוגניטיבית, זיכרון, מוכנות לחשבון, הגדרת גדלים, מניית מספרים ועוד. בחלקים בהם יתקשה הילד הנבדק, תדע התוכנה לשים דגש בתרגולים שניתן לבצע בעזרתה.

לדברי היזם ומנהל הפרויקט, איאד סולימן: "האבחון מאפשר הערכה של רמת התפקוד של הילד בכמה תחומים התפתחותיים: תפישת כמות והבנה חשבונית, זיכרון, תפישה חזותית, תפישה שמיעתית, תפקוד ויזו-מוטורי ותפקוד שפתי". עוד מוסיף סולימן כי בשוק האמריקאי בלבד, משקיע הממשל מדי שנה כשני מיליארד דולר בתחום האבחונים.

השם אלח'מיאדו (aljamiado) נלקח משפת האלח'מיאדו שהשתמשו בה האנוסים הערבים בספרד (שקראו להם מוריסקוס) להתקשרות ביניהם בגלל שנרדפו בידי האינקוויזיציה - מעין שפת סתרים שאחרים לא יבינו.

החברה בחרה את השם מכיוון שהתוכנה גם היא בעצם סוג של שפת סתרים. הילד משחק משחקי מחשב, והוא לא מרגיש בעצם שהוא מאובחן באותו זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully