וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט מינה את משרד רו"ח פריידקס למשרד המלווה את הקפאת ההליכים של חפציבה

נורית רוט

30.8.2007 / 12:24

בתחילה מינה בית המשפט את רו"ח יוסי בכר כרואה החשבון המלווה, אך זה סירב לקבל על עצמו את המינוי



בית המשפט המחוזי בירושלים אישר אתמול את בקשת המנהל המיוחד שמונה לחפציבה, עו"ד יצחק מלכו, למנות את משרד רו"ח פריידקס מתל אביב כרואה החשבון המלווה של הפרויקט. משרד רו"ח פריידקס מונה כ-20 רו"ח ובראשו עומד רו"ח נחום פריידקס.



זאת, על פי הבקשה, על מנת לסייע למנהל המיוחד בפעולות חקירה ובדיקה של עסקי החברות, ובהמשך גם בתהליך גיבושו של הסדר פשרה שיאפשר לחלץ את החברות ואת נושיהן מן הקשיים אליהם נקלעו בעקבות התמוטטות עסקיהן של החברות.



המנהל המיוחד ציין בבקשתו כי אחד העקרונות שהנחו אותו ואת הכנ"ר בתהליך החיפוש אחר משרד רו"ח מתאים, היה אי תלות בין המשרד שייבחר לבין "השחקנים הראשיים וגם המשניים", בפרשת התמוטטותן של החברות. יוזכר כי בתחילה מינה בית המשפט את רו"ח יוסי בכר, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, כרואה החשבון המלווה - בכפוף להסכמתו, אך זה סירב לקבל על עצמו את המינוי.



עוד צויין בבקשה כי הובהר למשרד כי בשלב זה אין בקופת הליכי ההקפאה האמצעים כדי לשלם את שכרם של רואי החשבון וכי הם יאלצו להמתין לשכרם עד לאחר שהמנהל המיוחד והכנ"ר יגייסו את האמצעים הנחוצים לצורך קיומם של הליכי הקפאה.



בד בבד, אישר אתמול השופט דוד חשין את מינויים של יאיר דר ואבי אודווין כמשקיפים מטעמו של המנהל המיוחד בחברת חפציבה גלובל וחברות הבנות שלה ובחברת חפציבה ג'רוזלם גולד ובחברת הבת שלה, זאת בהמשך לצו הרחבת הקפאת ההליכים שניתן לפני כשבועיים, בו הורחבה הקפאת ההליכים גם על החברות הציבוריות, ונקבע כי המנהל המיוחד או אדם שימונה על ידו ישמש כמשקיף בישיבות הדירקטוריון של החברות הציבוריות וחברות הבנות.



גם לשני המשקיפים הובהר על ידי המנהל המיוחד כי יאלצו להמתין לשכרם עד לאחר שיגוייסו האמצעים הנחוצים לצורך קיום הליכי ההקפאה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully