וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת כספית מונעת את פינוין של 70 משפחות נפגעות הרעש מנתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

30.8.2007 / 12:31

המשרד להגנת הסביבה דרש מרש"ת לממן בתי מלון לתושבי בני עטרות - הטוענים שהסכום שהוקצה אינו ריאלי



פינוין של 70 משפחות ממושב בני עטרות, הסובלות מאוד מהחרפת מפגעי רעש המטוסים בנתב"ג, מתעכב עקב מחלוקת בדבר גובה הסכום שתשלם להם רשות שדות התעופה לשכירת חדרי מלון.



על העברת המשפחות לבתי מלון הורה המשרד להגנת הסביבה, לאחר שנמצא כי רעש המטוסים הממריאים ונוחתים מהמסלול הסמוך לבתי התושבים חורג בהרבה מגבולות המותר. בעיית רעש המטוסים החריפה בחודש האחרון, עם סגירתו של המסלול המרכזי בנתב"ג לצורך שיפוצים והעתקת כל הפעילות למסלול אחד בנתב"ג.



רשות שדות התעופה הקצתה 120 דולר ללילה לזוג, ואיפשרה לתושבים לבחור בית מלון לשהות בו עד יום ראשון הקרוב בתקציב זה. ואולם מבדיקת התושבים עלה, כי אי אפשר להשיג במחיר זה מקום לסוף השבוע במלון ראוי באזור המרכז. כך לדוגמא, במלון כפר המכביה, שעלה כאפשרות למלון הפינוי, דרשו 800 שקל ללילה לזוג בסוף שבוע - כ60%- יותר מהסכום שהוקצב.



מתחילת השבוע הבא יצטרכו התושבים לעבור ללון בבתי מלון שרשות שדות התעופה תבחר במכרז. הרשות תישא בהוצאות הלינה וארוחת בוקר. התושבים שיבחרו לעבור וללון בבתי מלון, יוכלו להתאכסן בהם עד 30 באוקטובר, המועד שבו מתוכננות להסתיים עבודות שיפוץ המסלול הראשי בנתב"ג.



תושבי המושב מנהלים מאבק משפטי על מיגון בתיהם מפני רעש. יו"ר ועד התושבים, בועז סנדלר, הביע תקווה כי סימון הבתים שתושביהם יפונו יהיה רק שלב ראשון בפתרון למיגון מלא של בתי התושבים. "חלק מיושבי הבתים הם זקנים; אחרים הם משפחות עם ילדים אשר צריכים בעוד שבוע להתחיל את שנת הלימודים, ורובנו חקלאים, כך שאני לא בטוח, כמה משפחות באמת יסכימו, בסיומו של יום, להתפנות לבתי מלון".



מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בתגובה:
"מדובר ב-70 משפחות המתגוררות ב-40 נחלות. בשלב המיידי אישרה רש"ת למעוניינות מבין המשפחות הזכאיות להתפנות ישירות לבתי מלון; רש"ת הקצתה סך של 120 דולר לכל זוג נפשות במשפחה, דהיינו למשפחה בת ארבע נפשות מדובר על 240 דולר ללילה (כ-1000 שקל)".



"במקביל, רש"ת נערכת להפנייתם המיידית של התושבים ישירות לבתי מלון באזור המרכז, ללינה חלופית במימון ישיר של רש"ת. מדובר בתושבים המעוניינים בכך והזכאים על פי הקריטריון שנקבע על ידי המשרד להגנת הסביבה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully