וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק מקצצת לגלברד

ערן גבאי

30.8.2007 / 12:38

החברה מנכה רבע משכר המנכ"ל לשעבר בתקופת ההסתגלות - כ-60 אלף ש' בחודש. גלברד מסרב להשיב את הבונוס שקיבל באופן לא תקין

מחריפה את היחסים עם המנכ"ל המודח, יעקב גלברד. לאחר שדירקטוריון בזק לא שב לדון באישור מחדש של הבונוס שהובטח לגלברד בהיקף של 3.911 מיליון שקל, החליטה החברה לאחרונה לנכות 25% משכר הנטו החודשי של גלברד, בגין השכר המגיע לו בעבור 12 חודשי הסתגלות בהם הוא זכאי לקבל שכר חודשי של 250 אלף שקל בתוספת תנאים נלווים.

כפי שדווח לראשונה ב-TheMarker, בעוד כל בכירי החברה השיבו את הפרש הכספים החריגים שאושרו להם בהליך אישור הבונוסים הלא תקין לחברה, הרי שהמנכ"ל לשעבר גלברד לא השיב את המענקים.

לאחרונה הודיעה בזק כי "דירקטוריון החברה הנחה את הנהלת בזק לפעול בכל האמצעים לגביית חובו של גלברד לחברה". הדירקטוריון של בזק הקים, עם פרישתו של גלברד, ועדה של שלושה דירקטורים לדון עם גלברד בעניין השבת כספי הבונוס ותנאי הפרישה שלו.

הוועדה קמה אך לא קיימה דיון בעניינו של גלברד, למרות שהיתה אמורה להגיש מסקנות בתוך שלושה חודשים. גלברד מסרב להשיב את כספי הבונוס בגין השנים 2005 ו-2006, שכן לטענת מקורביו נושאי המשרה שהיו כפופים אליו כבר קיבלו את הבונוסים שהובטחו להם אחרי הליך אישור מסודר ותקין, והוא נותר ללא הבונוס, למרות שהוא הצעיד את החברה לתוצאות הטובות של בזק.

הצדדים אמורים היו לפתור את המחלוקת בהליך בוררות, אך גם הליך זה לא מתקדם, וטרם נקבע בורר לסכסוך. בבזק התקבלה למעשה החלטה כי במידה שהמנכ"ל המודח גלברד לא יחזיר את כספי הבונוס שלו לחברה תנקוט החברה באמצעים משפטיים לגביית החוב ממנו. גם גלברד מצידו אינו שולל אפשרות שהעניין עלול להגיע לבית המשפט, אך מנסה להימנע מכך.

תגמול בע"מ

המאבק הבא שבין הצדדים כבר בפתח, ברגע שבבזק יחליטו לאשר מחדש ובהליך מסודר וראוי את תוכנית האופציות לבכירים. היקף האופציות של גלברד מסתכם בכ-58 מיליון שקל, וסביר כי החברה תתקשה לאשר מחדש לגלברד את הסכום.

עם זאת, ייאמר כי בעת אישור הבונוסים בבזק הצהיר דירקטוריון בזק כי החברה עמדה בכל היעדים ל-2006 ושביצועי החברה בשנה זו היו מעבר לתכנון. על סמך קביעה זו מצפה גלברד לקבל את חלקו בגובה התגמול והאופציות כפי שאושר קודם לכן.

נזכיר כי קבוצת איפקס-סבן-ארקין, בעלת השליטה בבזק (30%), החליטה באחרונה לשלם למנכ"ל בזק לשעבר, אמנון דיק, תגמול מיוחד כמחווה על תרומתו לבזק עד להשלמת ההפרטה בסך 5.75 מיליון שקל. התגמול המיוחד שמקבל דיק ישולם לו ישירות מהבעלים ולא דרך חברת בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully