וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וול סטריט ג'ורנל": הבנק הפדרלי מעכב את הורדת הריבית על מנת לגמול את המשקיעים מהתלות בו

רויטרס

30.8.2007 / 13:26

הבנק הפדרלי לא ממהר להושיט יד למשקיעים על רקע הירידות בשווקים



הבנק הפדרלי לא ממהר להוריד את שיעורי הריבית, על מנת לגמול את המשקיעים מהמחשבה שהבנק המרכזי נמצא שם על מנת להצילם במקרה של הפסדים; כך, לפי מאמר שהתפרסם היום ב"וול סטריט ג'ורנל".



כתב ה"ג'ורנל", גרג איפ, כתב כי יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, נחוש בדעתו למתוח גבול ברור בין תפקיד של שמירה על פעילותם הסדירה של השווקים הפיננסים, לבין תפקיד של שמירה על כלכלה בריאה.



לפי המאמר, בעת כהונתו של אלן גרינספאן כיו"ר הבנק הפדרלי, נוצרה תפיסה לפיה הבנק יגיב לבעיות של יציבות פיננסית באמצעות הורדת שיעורי ריבית. עוד כתב איפ כי ברננקי נחוש לשים קץ להנחה האוטומטית שזעזועים בשווקים מובילים להורדות ריבית.



הבנק הוריד את שיעור הריבית על הלוואות יומיות בין בנקאיות מוקדם יותר החודש, על רקע הסערה בשווקים הפיננסים. עד כה לא הראה הבנק הפדרלי סימנים להורדת ריבית הבסיס משיעור של 5.25%.



"בכירים מכירים בקיומה של התפיסה לפיה הבנק הפדרלי מושיט יד למשקיעים בעת צרה, ומעריכים כי אם תתחזק תפיסה זו, היא עשויה לפגוע באמינות לה זקוק הבנק לשם שמירה על אינפלציה נמוכה ועידוד גישה רגועה כלפי סיכונים", כתב איפ.



איפ הוסיף, "הם מקווים כי ההתעכבות, בעודם שוקלים את הצורך בהורדת ריבית, תסייע להניא משקיעים מהאמונה כי בכירי הפד מודאגים בשל ירידת מחירי הנכסים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully