וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הסאבפריים הגיע לישראל: ההון העצמי של בנק הפועלים ירד בכ-150 מיליון שקל

רם דגן

30.8.2007 / 13:26

השחיקה בהון העצמי תירשם לאחר שבימים האחרונים ירד שווי תיק אג"ח המשכנתאות של הבנק בארה"ב



חודש אחרי שהתחיל בארה"ב, התגלו אתמול סימנים ראשונים למשבר משכנתאות הסאבפריים גם בישראל. אתמול דיווח על ירידה של כ-150 מיליון שקל (כ-35 מיליון דולר) בשווי תיק אג"ח המשכנתאות שיש לו בארה"ב. ירידת השווי של התיק תבוא לידי ביטוי בירידת שווי ההון העצמי של הבנק, ממנו גוזרים המשקיעים את שווי השוק של הבנק. הפועלים נסחר לפי שווי של כ-24.64 מיליארד שקל, פי 1.28 משווי ההון העצמי שרשום במאזני הבנק. מניית הפועלים עולה היום בכ-0.5%.

החל משנת 2005, משקיע בנק הפועלים חלק מהכספים שלו ברכישת איגרות חוב מגובות משכנתאות בארה"ב. שווי תיק אג"ח מגובות המשכנתאות (MBS) של הבנק הוא 3.2 מיליארד דולר ומורכב מאיגרות חוב בדירוג גבוה של AAA. אג"ח מגובות במשכנתאות הן איגרות חוב שמזכות את המחזיק בהן בתשלומי המשכנתא שמשלמים נוטלי המשכנתאות.



דירוג האג"ח תלוי באיכות יכולת התשלום של נוטלי המשכנתאות. בחודש שעבר, החל בארה"ב משבר משכנתאות שנוצר בעקבות בעקבות קשיים שנתגלו ביכולת ההחזר של נוטלי משכנתאות בעלי יכולת החזר הנמוכה (סאבפריים). בשלב הראשון, האג"ח המגובות בתשלומי משכנתא של לווים איכותיים יותר, כמו איגרות החוב שמחזיק הפועלים, לא נפגעו. אולם החל מאמצע החודש, התחיל משבר משכנתאות הסאבפריים להשפיע גם על האגרות המדורגות בדירוג גבוה יותר.



גורמים בבנק הפועלים הסבירו היום כי הירידה בשווי האג"ח נגרמה כתוצאה משינוי הערכת רמת הסיכון בשוק האמריקאי, מה שגרם למחירי האג"ח לרדת. בבנק מאמינים כי מדובר בירידה זמנית בשווי האג"ח, וכי בעתיד צפוי השווי שלהן לעלות. אם זה יקרה, שווי ההון העצמי של הבנק לא ייפגע. בנוסף לבנק הפועלים, שני בנקים ישראליים נוספים משקיעים באג"ח מגובות משכנתאות בארה"ב. בנק דיסקונט מחזיק תיק אג"ח משכנתאות בשווי של כ-2.3 מיליארד דולר, והבנק הבינלאומי מחזיק תיק בשווי של כ-250 מיליון דולר. בשני המקרים מדובר באג"ח בדירוג AAA.



גורמים בבנק דיסקונט אמרו היום כי לא נרשמה מאז תחילת משבר המשכנתאות בארה"ב ירידה בשווי תיק אג"ח המשכנתאות של הבנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully