וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוק מתקשה לקבל את גאידמק כבעל הבית החדש בגילאון: הרווח זינק ביותר מפי 2 אבל המניה צללה ב-44% ב-3 חודשים

שרון שפורר

30.8.2007 / 14:18

ההכנסות של גילאון ברבעון השני זינקו ביותר מפי 3 ל-16 מיליון שקל; הרווח זינק ל-8.7 מיליון שקל



בחודש מאי האחרון רכש ארקדי גאידמק את חברת ההשקעות שייסדו הדר שמיר ומנשה גייזלר. הרכישה הזניקה את מניות גילאון בעשרות אחוזים בתוך מספר ימים אבל למעשה, מאותו רגע ועד היום, היא מחקה את כל העליות והחזירה את החברה לשווי השוק שלה לפני העסקה - כ-120 מיליון שקל.



השוק, כך נראה, לא "קנה" את השווי לפיו התבצעה העסקה עם האוליגרך - כ-170 מיליון שקל - אולי בל העובדה שבאותה עת ביצע מספר רכישות תמוהות ובפרמיות לא נתפסות על מחירי השוק של חברות ציבוריות והצניח את המניה ב-44%.



השוק, אם לשפוט על פי התנהגות המניה, כל כך לא האמין בפוטנציאל שטמון בגילאון תחת שליטת גאידמק, כך שהוא גם בחר להתעלם מהעובדה שהגאות בשוק ההון אמורה להיטיב מאוד עם פעילות החברה שמנוהלת על ידי שני סוחרי השוק הוותיקים שייסדו אותה.



גילאון שיחררה היום תוצאות ראשונות לשוק תחת בעל הבית החדש - בתוצאות שיא לחברה: הכנסותיה, המגיעות בעיקר מניהול תיק השקעות עצמי והשקעה בניירות ערך סחירים ונכסים פיננסים, הסתכמו ב-16 מיליון שקל - יותר מפי 3 מהרבעו המקביל והרווח הנקי שלה זינק ביותר מפי 2 ל-8.7 מיליון שקל מול 4.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.



גילאון סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 25.6 מיליון שקל מול 11.7 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2006 והרווח הנקי שלה בתקופה זו זינק ב-60% ל-14.2 מיליון שקל.



הונה העצמי של גילאון בתום הרבעון השני טיפס לכ-69.3 מיליון שקל, לעומת כ-24 מיליון שקל בסוף שנת 2006. העלייה בהון העצמי נבעה בעיקר מהרווח התקופתי וממימוש כתבי אופציה על ידי הציבור ובעלי המניות.



בקופתה של גילאון מזומנים וניירות ערך סחירים בהיקף של כ-251.6 מיליון שקל. מאז העברת השליטה לארקדי גאידמק, נכנס לתוקפו הסכם לפיו גילאון תרכוש עבור גאידמק, על פי בקשתו, מניות של חברות שהוא משמש בהן כבעל עניין תוך ניצול היידע שלה במסחר בניירות ערך. נכון לסוף הרבעון השני, מחזיקה החברה ני"ע עבור לגאידמק בהיקף של כ-117.4 מיליון שקל.



מלבד הפעילות של גילאון בניירות ערך ובנוסטרו, היא עוסקת גם בתחום השלדים הבורסאים ומחזיקה גם בכ-35% מחברת ספרינט, העוסקת בניהול תיקי השקעות, קרנות נאמנות וקרנות גידור וכן פעילות בתחום החיתום.



התוצאות הטובות של גילאון מעלות את השאלה מדוע המניה המשיכה לסבול מסנטימנט שלילי מאז הרכישה? זאת, במיוחד נוכח העובדה שמדובר היה בתקופה מצוינת לשוק ההון והיותה נסחרת במכפיל רווח נמוך של 4.5 על פי הרווחיות שהציגה במחצית הראשונה של השנה.



יש הסבורים כי הסיבה לכך נעוצה בתלות הגדולה של גאידמק בשמיר ובגייזלר - שהם למעשה החברה - ואם יעזבו, קשה לדמיין את גורלה. יחד עם זאת, במסגרת הסכם הרכישה נקבע כי השניים ימשיכו לכהן בתפקידם בהנהלת גילאון למשך 3 שנים.



כעת נשאלת השאלה, אם בימים מצוינים בשוק לא הצליחה המניה להתרומם - מה יהא עליה בימים קשים יותר, כמו אלו שאיפיינו עד כה את הרבעון השלישי של השנה?


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully