וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגמה התהפכה: ירידות בבורסה

מיכאל רוכוורגר

30.8.2007 / 16:47

פתיחה שלילית בארה"ב משנה את כיוון המסחר בת"א. הנדל"ן צונח ב-2.2%. המעו"ף מאבד 1.1%. אפריקה יורדת ב-2.1%

הבורסה לניירות ערך בתל אביב נסחרת ביום המסחר האחרון של חודש אוגוסט, כאשר השער הקובע של מדד המעו"ף לפקיעת האופציות על המעו"ף נקבע ברמה של 1079.78 נקודות. מדובר בעלייה של 1.2% לעומת שער הבסיס של מדד המעו"ף. הפתיחה השלילית בארה"ב שולחת את השערים של המדדים המובילים לירידות חדות לקראת סיום המסחר. מדד המעו"ף יורד כעת ב1.1% לרמה של 1,055 נקודות, מדד תל אביב 100 מאבד 1.2%, לרמה של 1,032 נקודות. מדד התל-טק יורד ב-1%. מאז הפקיעה נרגע מחזור המסחר ומסתכם כעת ב-2.9 מיליארד שקל.

פרסום השער התעכב בעקבות פרסום הדו"חות של בנק הפועלים ודיסקונט, הנכללים בתוך מדד המעו"ף. מחזור המסחר בעת הפקיעה התאפיין בערנות והסתכם ב-1.3 מיליארד שקל. באפיק הסולידי, שעריהן של איגרות החוב הממשלתיות מסוג שחר לטווח ארוך יורדים ב-1.1% והן נסחרות כעת סביב התשואה של 6.34%.

חודש אוגוסט היה אחד החודשים העצבנים והתנודתיים שידעו הבורסות ברחבי העולם, ובכללן גם הבורסה בתל אביב. המדדים המובילים נעו מהכיוון השלילי אל הכיוון החיובי ולהיפך בתדירויות כה גבוהות, עד שלפעמים אפילו המשקיעים עצמם לא הספיקו לעקוב ולהגיב בהתאם.

אתמול התנהל המסחר בתל אביב בירידות שערים, על רקע הירידות החדות שפקדו את וול סטריט שלשום. בסיומו של המסחר הירידות התמתנו, כך שמדד המעו"ף ומדד תל אביב 100 ירדו ב-0.4% כל אחד.

מניות הבנקים נופלות

זרם הדו"חות הכספיים באחד העם נכנס אל הישורת האחרונה: נותרו יומיים עד לסיום עונת הדו"חות עבור המחצית הראשונה של השנה. גם היום צפויות חברות רבות לפרסם את תוצאותיהן. מדד הבנקים מאבד 1%, כאשר בנק הפועלים ובנק דיסקונט פירסמו את תוצאותיהם לרבעון השני של השנה, והציגו רווחים נאים.

הפועלים יורדת ב-1.7%. בנק הפועלים סיים את הרבעון השני של השנה עם עלייה של יותר מ-50% ברווח הנקי, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, למיליארד שקל.

מניית דיסקונט נופלת ב-1.4%. בנק דיסקונט רשם עלייה של 50.4% ברווח הנקי, אשר הסתכם ב-627 מיליון שקל ברבעון השני - לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

כפי שמסתמן כרגע, רוב החברות הגדולות במשק דיווחו על תוצאות חיוביות ועל שיפור בביצועים וחלקן אף היכו את תחזיות האנליסטים. כל אלה תורמים לאופטימיות של המשקיעים ומצביעים על כך שמצבן של החברות המובילות במשק ממשיך להיות יציב ואיתן.

מניית בית ההשקעות דש איפקס יורדת ב-1%, למרות פרסום תוצאות חיוביות לרבעון השני של השנה. מדד הנדל"ן מאבד 2.2%, בהשראת אפריקה ישראל שיורדת ב-2.1% וגזית גלוב שמאבדת 1.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully