וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הירידות צפויות לחזור לאחר העליות מאמש; הסאבפריים חוזר למוקד עם הפחתת מחיר היעד לגולדמן סאקס

עומרי כהן

30.8.2007 / 15:01

מדד בנקי ההשקעות איבד 9.4% מתחילת השנה; פוינטר ממשיכה להפסיד - מנייתה איבדה 29% מסוף 2006



לאחר יומיים של תנודתיות חריפה בשוק המניות האמריקאי, מצביעים היום החוזים העתידיים על פתיחה שלילית של המסחר עם ירידות של עד 0.6% במדדי המניות המובילים. עם זאת, נתוני הצמיחה לרבעון השני של 2007 עשויים עדיין לשנות את המגמה.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



לאחר ששלשום נפלו המדדים המובילים ביותר מ-2% כל אחד, עשה אתמול השוק תפנית של 180 מעלות והחזיר את מרבית הירידות בהובלת מניות הטכנולוגיה, אשר נהנו מציפיות להתחזקות הצמיחה ברווחי חברות ציוד המחשבים.



במקביל, שאב השוק עידוד ממכתב שהעביר יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, לסנטור הדמוקרטי מניו-יורק, צ'ארלס שומר. במכתב ציין ברננקי, כי הבנק המרכזי עוקב אחר הבעיות בשווקים הפיננסיים וערוך להתערב בנעשה בשווקים במידת הצורך.



דברי ברננקי הגבירו את ההערכות, כי הבנק המרכזי עשוי להפחית בספטמבר את הריבית הפדרלית ב-0.5%. מחר הוא ינאם בכנס בוואיומינג על המדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי, ובוול סטריט עשויים המשקיעים להמתין למוצא פיו, לפני שייקבעו כיצד יסתיים השבוע.



לפי שעה מצביעים החוזים על הריבית הפדרלית בבורסת שיקאגו על סבירות של 100% להפחתה ראשונה של הריבית ב-0.25% בספטמבר לשיעור של 5%, עם סבירות גבוהה יחסית של 44% להפחתה של הריבית בשיעור כפול ל-4.75%. אולם אם לא תופחת לבסוף הריבית ב-0.5% בחודש הבא, הרי שבאוקטובר מצביעים החוזים על סבירות של 100% להפחתת הריבית לפחות ל-4.75%.



בגזרה המקרו כלכלית יפורסמו היום נתונים מעודכנים על שיעור צמיחת הכלכלה האמריקאית ברבעון השני של 2007. בוול סטריט צופים בממוצע, כי ברבעון השני צמח התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב ב-4%, לאחר צמיחה אנמית של 0.6% ברבעון הראשון של השנה. נתונים מוקדמים שפורסמו לפני כחודש, הצביעו על צמיחה מתונה יותר של 3.4% בתמ"ג האמריקאי ברבעון השני.



מניות בנקי ההשקעות עשויות היום להמשיך ולסבול מהשפעות משבר המשכנתאות ומחנק האשראי שהגיע בעקבותיו על ביצועיהם בעתיד. במחלקת המחקר של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס הפחיתו היום ב-10% את מחיר היעד למניית ל-214 דולר, בשל ההערכה כי הבעיות בשוק האשראי יפגעו בעתיד הקרוב ברווחיותו של בנק ההשקעות הגדול בארה"ב. במקביל, חתך ליהמן ברדרס את תחזיותיו לביצועי שלושה בנקי השקעות אמריקאים נוספים: , ו.



שלשום הפחית מריל לינץ? את המלצותיו למניות בר סטרנס, , ו, ל"נייטרלי מ"קנייה". במריל לינץ' ציינו אז כי לאור הציפייה להאטה בעסקי הבנקאות להשקעות, האשראי והחיתום, נראות תחזיות השוק לגבי ביצועי הבנקים ב-2008 כלא מציאותיות.



מניות בנקי ההשקעות הן מהנפגעות העיקריות של משבר הסאבפריים. מתחילת השנה נפל מדד מניות בנקאי ההשקעות והברוקרים ב-9.4%, וזאת לעומת תשואה חיובית של 3.2%, שרשם בתקופה זו מדד 3.2%.

אצל הישראליות דיווחה היום על גידול של 15.5% בהכנסות ברבעון השני ל-11.7 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 10.1 מיליון דולר שהשיגה החברה ברבעון המקביל אשתקד. אולם למרות הגידול בהכנסות הציגה פוינטר הפסד נקי של 388 אלף דולר זה הרבעון השני ברציפות. המעבר להפסדים במחצית הראשונה של 2007 הפילה את מניית פוינטר ב-29% מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully