וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המשכנתאות האמריקאית תורנבורג מתכוונת לגייס חצי מיליארד דולר בהנפקת מניות בכורה

TheMarker

30.8.2007 / 15:07

תורנבורג איבדה עד כה השנה מחצית משווי נכסיה והקפיאה לפני שבוע וחצי את פעילותה



תורנבורג מורגאג', חברת המשכנתאות שנכסיה איבדו מחצית משוויים השנה, הודיעה על כוונתה לגייס עד 500 מיליון דולר באמצעות מכירת מניות בכורה בנות המרה. תשואת הדיווידנד על מניות הבכורה תהיה לפחות 10%, ובעלי המניות יוכלו להמירן למניות רגילות במחיר 11.5 דולר למניה, לדברי החברה.



תורנבורג אמרה כי הכנסות ההנפקה יקלו את דוחק המזומנים שלה ויאפשרו לה להמשיך להעניק הלוואות חדשות. החברה אמרה כי חזרה לממן הלוואות קיימות השבוע. החברה גם נושאת ונותנת לגבי איגוח של משכנתאות בריבית משתנה בשווי כולל של 1.4 מיליארד דולר.



לפני כשבוע וחצי מכרה תורנבורג נכסים וניירות ערך מגובי משכנתאות בשווי של 20.5 מיליארד דולר במטרה לקצץ בהפסדים שנגרמו לה בעקבות המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב. בעקבות ההודעה צנחו מניותיה של החברה ב-10.2%.



בנוסף למכירת הנכסים, המהווים כ-35% מנכסי החברה, הודיעה תורנבורג גם כי נאלצה לצמצם את תיק ההלוואות שלה בשיעור דומה. בשבוע שעבר הודיעה החברה, המשווקת בעיקר משכנתאות ג'מבו פריים, העולות על 417 אלף דולר, כי היא מקפיאה את פעילותה העסקית ואת מימונן של חלק מהלוואותיה בעקבות קשיי נזילות שלהם נקלעה בעקבות מחנק האשראי והימלטות המשקיעים מאג"ח קונצרניות.



התמוטטות שוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) בארה"ב גבתה בשנה האחרונה מחיר כבד מכ-70 חברות ובנקים בשוק, שאולצו להימכר או לפשוט רגל כתוצאה מהפסדים שנגרמו להם בעקבות המשבר והשפעתו על שוק המשכנתאות כולו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully