וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד רבעון מאכזב של פוינטר: הפסד של כ-400 אלף דולר ותזרים מזומנים חלש של כ-900 אלף דולר

שירלי יום-טוב

30.8.2007 / 15:17

החברה רשמה גידול של 15% בהכנסות ל-11.7 מיליון דולר; המניה איבדה 29% מתחילת השנה



דו"חות הרבעון השני של חברת , המתחרה בישראל בחברת , לא סיפקו היום כל הפתעה חיובית. כמו ברבעון הקודם, החברה המשיכה לסבול משולי רווח גולמי נמוכים יחסית, הפסד נקי בשורה התחתונה ואף קיטון משמעותי בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת.



פוינטר, המספקת שירותי רכב ושירותי איתור והשבה של מכוניות גנובות, דיווחה על הכנסות של 11.7 מיליון דולר, עלייה של 15% ביחס לרבעון הקודם וללא שינוי כמעט ביחס לרבעון הקודם.



פוינטר מנסה בשנה האחרונה להגדיל את הכנסותיה מחו"ל, במקסיקו ובארגנטינה. ברבעון השני היו ההכנסות מחו"ל 11%, גידול לא משמעותי ביחס לנתח ההכנסות מחו"ל ברבעון המקביל והקודם - כ-10%.



במהלך הרבעון רכשה פוינטר את סלוקייטור הישראלית תמורת 18.5 מיליון דולר במזומן, מניות ואג"ח להמרה. סלוקייטור אמורה לסיים את 2007 עם הכנסות של כ-15 מיליון דולר ולהכניס את פוינטר לשווקים בהם היא עדיין לא פועלת - מדינות אירופה. העסקה צפויה להיסגר בחודש הבא.



שיעור הרווח הגולמי היה 37% מההכנסות, שוב - עלייה של 1% בלבד ביחס לרבעון המקביל והקודם. הוצאות תפעוליות של כ-3.5 מיליון דולר לא הותירו מרווח רב מהרווח הגולמי והחברה רשמה רווח תפעולי של כ-850 אלף דולר, בהשוואה ל-1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ו-950 אלף דולר ברבעון השני.



ברבעון המקביל עוד הצליחה פוינטר להרוויח בשורה התחתונה 665 אלף דולר, אבל ברבעון שחלף נרשם הפסד נקי של 390 אלף דולר, הרעה גם ביחס לרבעון הקודם בו היה הפסד של 180 אלף דולר. לשורה התחתונה השלילית אחראיות הוצאות מימון של 860 אלף דולר.







קיטון נרשם גם בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת - פרמטר המשקף את כמות המזומנים שנכנסה או יצאה מהחברה במהלך התקופה. התזרים היה 880 אלף דולר בלבד לעומת 1.7 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.



דני שטרן, מנכ"ל פוינטר טלוקיישן, אמר על הדו"חות כי "אנו ממשיכים להגדיל הכנסות ולהרחיב את מגוון הפתרונות הטכנולוגים שאנו מציעים. אלה צעדים הכרחיים במאמצינו לבנות חברה חזקה בעלת נוכחות גלובלית. אנו מקווים להשלים את רכישת סלוקייטור עד לסוף הרבעון השלישי של השנה".



בתחילת אפריל גייסה פוינטר 8.5 מיליון דולר בהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים וההון העצמי בסוף הרבעון עמד על כ-29 מיליון דולר. בקופת החברה 12.5 מיליון דולר אבל בצד ההתחייבויות יש חובות שונים בגובה של 31 מיליון דולר.



בהתאמה לאכזבה מהתוצאות ומפעילות החברה מתחילת השנה, איבדה מניית החברה כ-29% מתחילת השנה, למחיר של 8 דולרים, המשקף שווי חברה של 35 מיליון דולר (על בסיס 4.4 מיליון מניות מונפקות).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully