וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידרדרות קשה בתוצאות "מעריב"

נתן ליפסון

30.8.2007 / 15:24

העיתון ידווח על הפסד תפעולי חריג של כ-19 מיליון ש' ברבעון השני. ההפסד התפעולי במחצית השנה, כ-35 מ' שקל, גבוה מההפסד בכל 2006

עיתון "מעריב" עומד לדווח על הפסד חריג של כ-19 מיליון שקל ברבעון השני - כך נודע ל-TheMarker. זהו ההפסד התפעולי הכבד ביותר שעליו דיווח העיתון מאז הרבעון הרביעי של 2004. ההפסד התפעולי במחצית הראשונה של השנה, כ-35 מיליון שקל, גבוה מההפסד התפעולי של מעריב ב-2006 כולה - כ-31 מיליון שקל.

ההפסד עשוי להניע את חברת הדירוג מעלות, שמדרגת את איגרות החוב של מעריב, לשקול מחדש את הדירוג. בינואר השנה הורידה מעלות את דירוג האג"ח של מעריב ל-"A-negative".

במקביל להפסד החריג, מעריב שרוי במשבר ניהולי עמוק. בחודשים האחרונים עזבו את העיתון, או הודיעו על עזיבתם, העורך הראשי אמנון דנקנר; הפובליציסט הראשי דן מרגלית; שני המשנים למנכ"ל - משה ראובני ואביעד פרידמן; וכן עורך nrg ומי שהיה סגן העורך, חיליק שריר. לאיש מהם לא נמצא עדיין מחליף.

עופר נמרודי מחפש גם אדם שיחליף אותו-עצמו כמנכ"ל הקבוצה. הוא קיים מגעים בעניין זה עם רוני קליינפלד, אולם עד כה לא הגיעו להסכמה. קליינפלד שימש כמנכ"ל העיתון עד נובמבר 2002, אך אז אולץ להתפטר על ידי נמרודי, שהטיח בו טענות קשות.

מכירת העיתון - טייק 3?

בשנה האחרונה ניהל נמרודי מגעים עם מספר גורמים למכירת השליטה בעיתון, בהם ארקדי גאידמק ושלדון אדלסון, אך המגעים האלה לא הבשילו לכדי עסקה.

"מעריב" מתמודד גם עם סביבה עסקית בה גוברת התחרות: השקתו של העיתון היומי החדש "ישראלי" של אדלסון, ויוזמת "ידיעות אחרונות" להקמת גוף חדשותי-כלכלי חדש.

ההתפתחויות הללו מגדילות הן את היצע הפרסום בענף העיתונות המודפסת והן את התחרות על עובדי העיתונים, מה שמגביר עוד יותר את הלחץ על "מעריב".

"מעריב" לא השיב לבקשה לקבלת תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully