וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ג האמריקאי צמח ב-4.1%

סוכנויות הידיעות

30.8.2007 / 16:04

מדובר בנתון מתוקן לעומת הנתון הראשוני של 3.4% צמיחה. כלכלנים צופים כי הצמיחה בהמשך השנה תהיה מתונה יותר

כלכלת ארה"ב התאוששה ברבעון השני לאחר רבעון ראשון חלש במיוחד. נתון הצמיחה תוקן כלפי מעלה לשיעור צמיחה שנתי של 4%, דיווח משרד המסחר האמריקאי. הנתון הראשוני היה לצמיחה של 3.4%. עם זאת, התיקון היה קטן מתחזיות הכלכלנים לצמיחה של 4.1%. את הצמיחה הובילו המסחר והשקעות ההון, וגם הצריכה הפרטית, הוצאות הממשל והמלאים תרמו לצמיחה. שוק הדיור המשיך להכביד על הצמיחה.

בארבעת הרבעונים האחרונים הכלכלה צמחה ב-1.9% בהתאמה לאינפלציה. במונחים נומינליים צמח התמ"ג ב-6.7% ברבעון השני, לשיעור שנתי של 13.77 טריליון דולר. מדובר בשיעור הצמיחה המהיר ביותר זה חמישה רבעונים, אך עבור המשך השנה צופים כלכלנים צמיחה מתונה יותר, בין היתר בשל המשבר בשוק הדיור ומשבר האשראי שעשוי לפגוע בפעילות.

בשוק צופים כי הבנק הפדרלי יוריד את ריבית הבסיס משיעורה הנוכחי של 5.25% בפגישתו הקרובה ב-18 בספטמבר. זאת, על אף אזהרותיו החוזרות והנשנות מפני סכנת האינפלציה.

בתחום זה, הצמיחה הכלכלית המהירה ברבעון השני עשויה לתרום לעמדת הבנק הפדרלי: מדד המחירים לצרכן זינק ב-4.2% ברבעון השני, על רקע מחירי האנרגיה הגבוהים. למרות זאת, מדד המחירים לצרכן לא כולל מחירי המזון והאנרגיה (מדד הליבה), תוקן כלפי מטה ל-1.3%, בטווח היעד הבלתי רשמי של הבנק הפדרלי: 1%-2%.

רווחי החברות לפני מס צמחו ב-6.4%, או 98.3 מיליארד דולר ברבעון השני, לעומת עלייה של 1.1% ברבעון הראשון. הצמיחה בהכנסה האישית תוקנה גם היא כלפי מעלה. הצריכה הפרטית עלתה בשיעור שנתי של 1.4% ברבעון השני. השקעות ההון צמחו ב-11.1%. אך ההשקעות בתחום הדיור צנחו ב-11.6%, בעקבות ארבעה רבעונים של צניחה חדה אף יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully