וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכון דיירים: התשואה על איגרות החוב זינקה ל-15.4% והחברה העמידה מסגרת לרכישה חוזרת של עד 10 מיליון שקל

שרון שפורר

30.8.2007 / 16:56

לפני כשבוע הגיעה התשואה על האג"ח של חברת הנדל"ן שהונפקו במארס האחרון לגובה של כ-20%



בחודש מארס האחרון הנפיקה חברת שיכון דיירים, של האחים מזרחי, איגרות חוב לציבור בהיקף של 81 מיליון שקל. הריבית בהנפקה על איגרות החוב שלהן מח"מ של 3.4 שנים נקבעה על 7% כשבנוסף הונפקו איגרות החוב בדיסקאונט (הנחה) של 10% כך שלמעשה עמד שיעור הריבית האפקטיווי על 9.9%.



היום, קצת פחות מחצי שנה לאחר מכן, נסחרות איגרות החוב של חברת הנדל"ן הפעילה בארץ בתשואה דו ספרתית גבוהה של 15.4%, כשבשיא - לפני כשבוע - הן נסחרו בתשואה של 19.8%. תשואות בגובה זה מוגדרות "תשואות זבל" ומשקפות בדרך כלל את חוסר האמון של השוק באשר ליכולת ההחזר של החברה.



אבל שיכון דיירים אינה היחידה להיסחר בתשואה דו ספרתית. עשרות חברות נקלעו השנה לאזור הדמדומים של התשואות הגבוהות האלו ובפרט אלו שמלכתחילה גייסו בתשואה גבוהה. החששות ממשבר אשראי עולמי אף החריפו את התופעה הזו והביאו לזינוק משמעותי נוסף בתשואות.



בעקבות זאת, יותר מ-10 חברות הודיעו בחודש האחרון על רכישה חוזרת של איגרות החוב שלהן. מדובר במהלך בעל שתי מטרות: הראשונה - היכולת להרוויח בשל העובדה שהחברה גייסה את הכסף במחיר מסוים וקונה אותו כעת במחיר זול יותר, כך שמדובר ברווח מיידי ובנוסף מדובר גם במהלך שמנסה לשדר לשוק כי בעלי השליטה מאמינים בחברה.



היום הצטרפה לרשימה גם שיכון דיירים שהדירקטוריון שלה אישר לה מסגרת רכישה של עד ל-10 מיליון שקלים. הרכישות אושרו לביצוע על ידי החברה בת של שיכון דיירים בשליטתה המלאה. חשוב לזכור כי מדובר במסגרת רכישה ועדיין לא ברכישה של ממש, אבל למרות זאת עלה מחיר האג"ח של החברה בשבוע האחרון ב-2.8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully