וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת התקשורת הפדרלית החלה בבחינת הסרת מגבלות רגולטוריות בשוק המדיה

סוכנויות הידיעות

14.9.2001 / 9:19

הוועדה שוקלת לבטל חוקים המגבילים את רשתות טלוויזיה מלהחזיק גם בעיתונים; הבחינה המחודשת נובעת מפסיקות פדרליות

ועדת התקשורת הפדרלית (FCC), בניסיון לחזור לשיגרה מסוימת, החלה ביום חמישי בבחינת ההגבלות רגולטוריות המונעות מחברות מלהחזיק גם בתחנות טלוויזיה וגם בעיתונים באותו השוק, והמגבילות את גודלן של חברות הכבלים.

הוועדה צפויה להסיר מספר גדול של הגבלים בחודשים הקרובים, בעיקר עקב מתקפה ציבורית ומשפטית, הטוענת כי אלה הם חוקים ארכאיים חסרי תוחלת, שנועדו לפני עידן ועידנים למנוע קונסילידציה בתעשיית המדיה ולהבטיח מגוון קולות.

אנליסטים מצפים שביטול החוקים יעודד סבב מיזוגים חדש, שבמהלכו חברות המדיה הגדולות בארה"ב, ובהן AOL-טיים וורנר , יתרחבו לשווקים חדשים.

נכונות ה-FCC לשקול מחדש את ההגבלים הרגולטוריים נובעת בחלקה מיו"ר הסוכנות, מייקל פאוול, שטוען מזה זמן רב כי חוקים אלה הם ארכאיים ובלתי נחוצים. בנוסף, פסיקות פדרליות הקשורות לחוקים אלה הוכיחו את נכונות הרגולטור להגמיש את עמדותיו.

בתחילת השנה דחה בית המשפט הפדרלי לערעורים את ההגבלה האוסרת על חברות להחזיק ביותר מ-30% מכלל שוק הטלוויזיה בתשלום (Pay TV), והורה לוועדה לשנות את החוק. בשבוע הקודם הורה אותו בית משפט לשקול מחדש את החוק האוסר על רשתות ארציות להחזיק ברשתות מקומיות יותר מ-35%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully