וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בשוק הדיור האמריקאי נמשך: מחירי הבתים בארה"ב רשמו ברבעון השני את העלייה הנמוכה ביותר מאז 97'

סוכנויות הידיעות

30.8.2007 / 18:06

לפי מדד המשרד הפדרלי לפיקוח על ענף הדיור, מחירי הבתים בארה"ב רשמו עלייה של 3.2%



מחירי הבתים בארה"ב רשמו עלייה של 3.2% ברבעון השני של 2007 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך לפי נתונים שפירסם המשרד הפדרלי לפיקוח על ענף הדיור (OFHEO). מדובר בעלייה השנתית הנמוכה ביותר של מחירי הבתים בארה"ב מזה עשור, ולדברי ה-OFHEO היא נובעת מהחמרת התנאים ללקיחת משכנתאות על רקע המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי שגבה בשנה האחרונה מחיר כבד מענף הדיור.



מחירי הבתים הקיימים, לפי מדד ה-OFHEO, עלו ברבעון השני ב-0.1% לעומת הרבעון הראשון של 2007 וב-3.2% בלבד לעומת השנה שעברה, העלייה השנתית הנמוכה ביותר של מחירי הבתים מאז 1997. מדד OFHEO כולל רק עסקות בשווי של עד 417 אלף דולר, בניגוד למדד S&P/Case-Shiller המסתמך על מכירות חוזרות ללא הגבלת מחיר ומקנה משקל לבתים יקרים יותר.



בשבוע שעבר מסר איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR) כי מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו בחודש יולי ב-0.2% לקצב שנתי של 5.75 מיליון בתים, רמתו הנמוכה ביותר זה קרוב לחמש שנים. הירידה במכירות בתים קיימים, זה החודש החמישי ברציפות, היתה מתונה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו ירידה של 0.9% במכירות לקצב שנתי של 5.7 מיליון בתים.



איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב קיצץ מתחילת השנה את תחזית המכירות של בתים חדשים וקיימים לשנת 2007 לא פחות משמונה פעמים, על רקע סימני ההאטה בשוק הדיור. כעת, הוא צופה כי מכירות בתים חדשים יסתכמו השנה ב-852 אלף יחידות לעומת 1.05 מיליון יחידות בשנת 2006. בשבוע שעבר מסר משרד המסחר האמריקאי כי התחלות הבנייה בארה"ב נפלו בחודש יולי ב-6.1% לקצב שנתי של 1.381 מיליון בתים - הרמה הנמוכה ביותר זה עשור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully