וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מדד המעו"ף במחצית הראשונה של 2007: הרווח זינק ב-166% והסתכם ב-20.1 מיליארד שקל

אלי שיצר

30.8.2007 / 20:12

רווח ההון החד פעמי של אפריקה הזניק אותה לראש המרוויחות; ארבעת הבנקים תרמו רווח של 2.7 מיליארד ברבעון השני



עונת הדיווחים של 25 החברות הגדולות במשק הסתיימה היום באווירה קצת קודרת, וירידות נרשמו היום ובמשך ארבעת הימים האחרונים. הבורסה המשיכה היום במסעה דרומה, אולם למרות זאת מדד ת"א 25 (מעו"ף) מסכם את שמונת החודשים הראשונים של 2007 עם תשואה של כ-15%.



מסיכום שערך TheMarker עולה כי למרות גל הירידות שפקד את הבורסה באחרונה, התשואות של המדדים המובילים עדיין מכובדות. התשואות החיוביות בבורסה אינן מנותקות מהשיפור בתוצאות שהציגו החברות הגדולות, זאת בנוסף לגורמי המקרו המעידים על צמיחה חזקה של המשק הישראלי והריבית הנמוכה באופן יחסי שמכתיב בנק ישראל. על כן, ההשקעה בבורסה בתל אביב נותרה אטרקטיווית.



החברות הגדולות בתל אביב שמשתייכות למדד ת"א 25 הרוויחו במצטבר (ללא שטרם פירסמה את תוצאותיה) 12.1 מיליארד שקל ברבעון השני של השנה. זאת לעומת רווח מצטבר של 6.9 מיליארד שקל ברבעון השני של 2006. מדובר בעלייה של 76% ברווח לעומת הרבעון המקביל.



תרמה סכום חסר תקדים של 3.4 מיליארד שקל בעקבות הנפקת אפי פיתוח בלונדון. בנוסף, ארבעת הבנקים הגדולים תרמו לחלק נכבד מהרווח - 2.7 מיליארד שקל בהובלת שהציג רווח של כמיליארד שקל. חוסנו של המשק מתבטא ברווחי הבנקים שעלו בעיקר עקב הירידה בהפרשות לחובות מסופקים.



סיכום המחצית הראשונה של השנה מצביע על אותה מגמה. 25 החברות הגדולות במשק הרוויחו במצטבר כ-165% יותר, עם 20.1 מיליארד שקל לעומת 7.6 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווחים אמנם עלו בצורה חדה, אבל את עיקר העליות במניות ניתן לייחס לריבוי העסקות והרכישות של חברות ישראליות בעולם והנפקה של חברות בחו"ל כגון ואפי פיתוח.



החברה עם הרווח הגבוה ביותר ברבעון השני של 2007 היתה אפריקה ישראל, ומיד אחריה במקום השני (כנראה באופן חד פעמי) ענקית התרופות הישראלית . טבע היא גם בעלת מחזור ההכנסות הגבוה ביותר ושווי השוק שלה - 139 מיליארד שקל - הוא הגבוה ביותר בתל אביב, לאחר שהמניה השלימה זינוק של כ-35% מתחילת השנה.



מניות הנדל"ן, שהיו הכוכבות של הרבעון הראשון, איבדו מזוהרן - מדד נדל"ן 15, שרק ברבעון החולף רשם 27% מתחילת השנה, צלל וכעת הוא מאוזן.



מתוך 25 החברות הגדולות, 17 חברות הראו שיפור ברווחיות לעומת הרבעון המקביל. רק סיימה את הרבעון עם הפסד. ברבעון המקביל כל החברות במדד היו רווחיות. עם זאת, יש חפיפה בחלק מההכנסות והרווחים בשל חברות מאותה קבוצה שנסחרות במעו"ף (מניות מקבוצת ו). עוד עולה מהנתונים כי המכפיל הממוצע לפי המחצית הראשונה של 2007 של מדד המעו"ף ל-2007 הוא 15.9. זאת לעומת מכפיל של 19.9 ברבעון המקביל של 2007.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully