וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הסאבפריים ממשיך לרדוף את סרברוס: קשיים בסגירת רכישת חטיבת המשכנתאות של H&R בלוק

TheMarker

30.8.2007 / 21:16

כשלון המשא ומתן עם סרברוס, מבעלי בנק לאומי, יביא לסגירת אופשן וואן לאחר שנמכרה במקור ב-800 מיליון דולר



המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) ממשיך לרדוף את קרן ההשקעה הפרטית סרברוס, וכעת עולה ספק לגבי השלמת רכישתה המתוכננת של אופשן וואן, חטיבת המשכנתאות של H&R בלוק (סימול HRB), שעל רכישתה תמורת כ-800 מיליון דולר הודיעה סרברוס בחודש אפריל. עם זאת, המשא ומתן על תנאי העסקה טרם הושלם, ומועד סגירת העסקה נדחה מוקדם יותר החודש מאוקטובר לדצמבר.



H&R בלוק, ספקית שירותי עריכת דיווח המס הגדולה בארה"ב, הודיעה היום כי ייתכן שהמשא ומתן עם סרברוס על מכירת אופשן וואן לא יעלה דבר, וכי החברה תיאלץ לבסוף לסגור את החטיבה כליל. "לא נעמיד את כסף בעלי המניות שלנו בסכנה כדי להמשיך להפעיל עסק שאין בו היגיון עסקי", אמר מנכ"ל H&R בלוק, מרק ארנסט. "אנו מקווים להשלים את המשא ומתן בקרוב, אולם אין ודאות שאמנם נוכל לעשות כן", הוסיף.



אופשן וואן רשמה הפסד של 192 מיליון דולר ברבעון הכספים שהסתיים בסוף יולי, והיתה אחראית על כשני שליש מהפסדי H&R בלוק ברבעון. בחמישה הרבעונים החולפים רשמה אופשן וואן הפסד מצטבר של מיליארד דולר, ובמקביל קיצצה ב-80% את היקף ההלוואות שהיא מעניקה, לכ-200 מיליון דולר בחודש, לעומת מיליארד דולר בחודש לפני תחילת המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים. צמצום היקף ההלוואות אמנם מהווה הפרה של תנאי הסכם המכירה המקורי עם סרברוס, אולם H&R בלוק העדיפה לסכן את עסקת מכירתה החטיבה על פני מתן הלוואות שלא תוכל לממן.



הספקות סביב רכישת אופשן וואן על ידי סרברוס, באות על רקע הפסדים של השקעה אחרת של סרברוס - GMAC - זרוע המימון לשעבר של ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (סימול GMAC) הנמצאת בשליטת סרברוס, רשמה ברבעון האחרון הפסד של יותר מ-300 מיליון דולר, על רקע "האטה חדה" בשוק המשכנתאות בארה"ב. זאת, לעומת רווח נקי של 495 מיליון דולר שרשמה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. ResCap Capital, חטיבת המשכנתאות של GMAC, רשמה ברבעון הפסד של 905 מיליון דולר, לעומת רווח של 201 מיליון דולר בתקופה המקבילה.



סרברוס רכשה בשנה שעברה נתח של 51% ב-GMAC, תמורת 7.9 מיליארד דולר, ביחד עם חטיבת ההשקעות הפרטית של סיטיגרופ והבנק היפאני אאוזורה. GMAC היא החברה ה-12 בגודלה בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב.



מוקדם יותר החודש השלימה סרברוס את רכישת נתח של 80% בחטיבת קרייזלר האמריקאית של ענקית הרכב הגרמנית דיימלר, תמורת 7.4 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully