וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסד התפעולי ב"מעריב" ממשיך לתפוח: זינק פי 3 ל-19.5 מיליון שקל על מחזור הכנסות מצומק של 118 מיליון שקל

TheMarker

30.8.2007 / 21:55

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת שלילי ותפח לגובה אסטרונומי של 21.7 מיליון שקל



, שבשליטת עופר נמרודי, מדווחת הערב על המשך הידרדרות חמורה בתוצאותיה הכספיות. השחיקה ב"מעריב" היא לכל אורך השדרה התפעולית של החברה.



בשורה העליונה, הצטמקו ההכנסות ב-12% ל-117.8 מיליון שקל לעומת 133.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בד בבד, נפל הרווח הגולמי ל-24.5 מיליון שקל לעומת 35.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ושיעורו מסך ההכנסות נשחק ל-20.7% בלבד, לעומת שיעור של 26.7% ברבעון המקביל.



כפי שנחשף היום ב-TheMarker, ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ב-19.5 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 6.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. מדובר בהפסד התפעולי הכבד ביותר שעליו דיווח העיתון מאז הרבעון הרביעי של 2004. ההפסד התפעולי במחצית הראשונה של השנה, כ-30 מיליון שקל, עומד כמעט בגובה ההפסד התפעולי של "מעריב" ב-2006 כולה - כ-31 מיליון שקל.



בתוך כך נמשכת "שריפת המזומנים" במכונת הדפוס הלא משומנת של נמרודי. בשעה שתזרים המזומנים השלילי מפעילות שוטפת תפח ל-21.7 מיליון שקל לעומת 3.7 בלבד בתקופה המקבילה. קופת המזומנים וניירות הערך לטווח הקצר עומדת כעת על 207 מיליון שקל לעומת 293 מיליון שקל בדצמבר 2006. כלומר, בקצב תזרימי שכזה לא נותרת רזווה של מזומנים לשם הפעלת העיתון תוך כ-10 רבעונים.



ההפסד הנקי של "מעריב" הסתכם ב-19 מיליון שקל לעומת הפסד של 22.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, בו הוצאות אחרות בגובה של 13 מיליון שקל העיבו על השורה התחתונה. ברבעון זה, בניגוד לרבעון המקביל, ההפסד הנקי נובע ברובו מפעילות תפעולית כושלת של הנהלת "מעריב".







במקביל להפסד החריג, "מעריב" שרוי במשבר ניהולי עמוק. בחודשים האחרונים עזבו את העיתון, או הודיעו על עזיבתם, העורך הראשי אמנון דנקנר; הפובליציסט הראשי דן מרגלית; שני המשנים למנכ"ל - משה ראובני ואביעד פרידמן; וכן עורך nrg ומי שהיה סגן העורך, חיליק שריר. לאיש מהם לא נמצא עדיין מחליף.



עופר נמרודי מחפש גם אדם שיחליף אותו-עצמו כמנכ"ל הקבוצה. הוא קיים מגעים בעניין זה עם רוני קליינפלד, אולם עד כה לא הגיעו להסכמה. קליינפלד שימש כמנכ"ל העיתון עד נובמבר 2002, אך אז אולץ להתפטר על ידי נמרודי, שהטיח בו טענות קשות.



בשנה האחרונה ניהל נמרודי מגעים עם מספר גורמים למכירת השליטה בעיתון, בהם ארקדי גאידמק ושלדון אדלסון, אך המגעים האלה לא הבשילו לכדי עסקה.



"מעריב" מתמודד גם עם סביבה עסקית בה גוברת התחרות: השקתו של העיתון היומי החדש "ישראל היום" של אדלסון, ויוזמת "ידיעות אחרונות" להקמת גוף חדשותי-כלכלי חדש.



ההתפתחויות הללו מגדילות הן את היצע הפרסום בענף העיתונות המודפסת והן את התחרות על עובדי העיתונים, מה שמגביר עוד יותר את הלחץ על "מעריב" שגם כך שרוי במצב קשה ביותר.



שווי השוק של "מעריב" עומד על 384 מיליון שקל לאחר שהמניה איבדה מתחילת השנה כ-22%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully