וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר - תשובה מצליח לגייס כסף לשוק הדיור בארה"ב: אלעד גרופ השלימה גיוס של 555 מיליון שקל באג"ח

אלי שיצר

30.8.2007 / 22:29

אגרות החוב נרכשו על ידי גופים מוסדיים בישראל בריבית של 5.9%



זרוע ההשקעות הפרטית של יצחק תשובה, אלעד גרופ, השלימה בהצלחה גיוס איגרות חוב בסך 555 מיליון שקל לצורך הרחבת פעילותה. הכוונה המקורית, לטענת החברה, היתה לגייס 250 מיליון שקל, אך לאור הביקושים הגבוהים הורחב הגיוס ל-555 מיליון שקל.



איגרות החוב נרכשו על ידי גופים מוסדיים בישראל בריבית של 5.9%. איגרות החוב הפרטיות הונפקו לתקופה של 7 שנים (מח"מ 4.3 שנים) וייפרעו מדי שנה, מהשנה השלישית, בתשלומים שווים. האג"חים של אלעד גרופ זכו לדירוג AA על ידי חברת הדירוג מעלות.



זוהי הפעם הראשונה בה נחשפו בארץ הפעילויות העסקיות של אלעד גרופ בצפון אמריקה - בארה"ב ובקנדה. עסקי הקבוצה מתפרשים ממונטריאול בצפון היבשת ועד פלורידה בדרומה, וכן ממזרח אמריקה לצפונה, במדינות המרכזיות.



בין עסקי אלעד גרופ נכסים מניבים הכוללים מרכזים מסחריים ותעשייתיים, בנייני משרדים להשכרה ובנייני מגורים להשכרה. לקבוצה מגוון של פעילויות יזמיות כדוגמת הפלאזה בניו יורק, בנייני מגורים יוקרתיים במיוחד והפרויקט החדש של הפלאזה בלאס וגאס.



להבדיל מקבוצת דלק הציבורית, אלעד גרופ היא חברה פרטית בבעלות תשובה. רשימת הנכסים עליהם חולש תשובה באמצעות החברה כוללים 84 נכסים בקנדה ובפלורידה ובהם כ-18 אלף יחידות דיור; תיק נכסים מסחריים מניבים בקנדה הכולל 24 נכסים (מרביתם מרכזים מסחריים קהילתיים); 2 נכסים מסחריים בניו יורק ופלורידה; 8 פרויקטים יזמיים להקמת כ-9,000 יחידות דיור בקנדה, ניו יורק ופלורידה; 5 פרויקטים של פיתוח מחדש של כ-530 יחידות דיור בניו יורק ובפלורידה ו-30 פרויקטים להסבת 5,000 יחידות דיור בניו יורק, פלורידה וקנדה.



לרשימה זו יש להוסיף גם את 2 פרויקטי הדגל של הקבוצה: 50% מפרויקט לאס וגאס, בו יוקם מלון פלאזה והפרויקט השני - שיקומו הייחודי של מלון פלאזה במנהטן, ניו יורק, אשר צפוי, להערכת מעלות, "להניב לקבוצה רווחים גבוהים מאד". לשני פרויקטים גדולים אלה יבוצע גיוס נוסף בהמשך - כך נמסר.



את ההנפקה בישראל הובילו מנכ"ל אלעד גרופ, מיקי נפתלי, המשנה למנכ"ל ומנהל הכספים של הקבוצה, רוני בן-דב, והחשב הראשי של הקבוצה, ליאור סירי. השלושה הגיעו מארה"ב והציגו את פעילויות הקבוצה ערב ההנפקה.



מנכ"ל אלעד גרופ, מיקי נפתלי ציין כי "אנחנו שמחים וגאים בהצלחה הגדולה של הגיוס בישראל, דבר המצביע על האמון הרב שנותנים הגופים הפיננסים בעסקים וההשקעות שלנו. מטרת הגיוס היא להרחיב את הפעילויות שלנו תוך ניצול הזדמנויות עסקיות טובות הקיימות בתקופה זו ובתקופה הקרובה".

הכנסות של 800-700 מיליון דולר



אלעד, כחברה פרטית, אינה מחוייבת להציג דו"חות ציבוריים או לדווח לבורסה ועל כן זרם המידע עליה קטוע. מדו"ח מעלות עולה כי לקבוצה היקף הכנסות גבוה שעומד בשנתיים האחרונות על 800-700 מיליון דולר - כאשר הפרויקטים העומדים בפני סיום יגדילו את ההכנסות באופן משמעותי השנה ובשנים הקרובות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully