וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אוליגרך רוסי בדרך לכדורגל האנגלי: אלכסנדר אוסמנוב רכש 15% במועדון ארסנל לפי שווי של מיליארד דולר

TheMarker

30.8.2007 / 22:35

אוסמנוב, שהונו מוערך ב-2.6 מיליארד דולר, הקדים בכך את איל הספורט האמריקאי סטן קוראנק, שלו 12% בארסנל



קבוצת משקיעים בראשות המיליארדר הרוסי אלכסנדר אוסמנוב רכשה נתח של 14.6% ממניות מועדון הכדורגל הלונדוני ארסנל תמורת 75 מיליון ליש"ט (150 מיליון דולר). העסקה משקפת למועדון, שמניותיו נסחרות בלונדון, שווי של 513 מיליון ליש"ט (1.026 מיליארד דולר). אוסמנוב, אשר צבר את הונו בעסקי הכרייה, הטלקום והמדיה ברוסיה, רכש את מניות ארסנל מסגן יו"ר המועדון לשעבר, דייוויד דאין, אשר פרש מוקדם יותר השנה מהמועדון לאחר יותר מעשור בתפקידו.



אוסמנוב, הנמצא במקום ה-278 ברשימת עשירי העולם של המגזין "פורבס" בשנה שעברה, ואשר הונו מוערך ב-2.6 מיליארד דולר, הודיע היום כי "בשלב זה אין כוונה" להגיש הצעת רכש עבור השליטה בארסנל. אוסמנוב עומד בראש קבוצת משקיעים הכוללת גם את מנהל ההשקעות יליד איראן, פרהאד מושירי, אשר רכש באחרונה נתח של 10% בברוקר ובנק ההשקעות הבריטי Panmure Gordon.



באחרונה היו הערכות כי סגן היו"ר לשעבר של ארסנל, דאין, ימכור את מניותיו במועדון לאיל הספורט האמריקאי, סטן קרואנק, בעליה של קבוצת הכדורסל דנבר נאגטס, אשר כבר צבר נתח של 12.2% בארסנל. עם זאת, כאמור היום התברר כי העדיף את אוסמנוב.



הגידול החד בהכנסות מועדוני כדורגל באנגליה מזכויות לשידור משחקיהם, הפך אותם להשקעה אטרקטיווית בשנים האחרונות. ההכנסות מזכויות שידור משחקי הכדורגל בבריטניה צמחו מ-150 מיליון ליש"ט ל-650 מיליון ליש"ט (כ-1.3 מיליארד דולר) בשבע השנים האחרונות.



מספר מועדוני כדורגל בכירים באנגליה כבר נרכשו על ידי משקיעים זרים עתירי ממון, בהם קבוצת צ'לסי שנרכשה על ידי המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ', מועדון ליברפול שנרכש על ידי המיליארדרים האמריקאיים טום היקס וג'ורג' ג'ילט, ומנצ'סטר סיטי שנקנתה על ידי ראש ממשלת תאילנד לשעבר, טקסין שינוואטרה.



קבוצת מנצ'סטר יונייטד נרכשה בשנת 2005 על ידי המיליארדר ואיל הספורט האמריקאי, מלקולם גלייזר. קבוצת פורטסמות, שנרכשה על ידי אלכסנדר גאידמק, בנו של המיליארדר ארקדי גאידמק. קבוצת אסטון וילה נרכשה על ידי המיליארדר האמריקאי רנדי לרנר, בעליה של קבוצת הפוטבול האמריקאית קליבלנד בראונס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully