וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: על העסקים בצרפת לאמץ את הגלובליזציה, אך בה בעת גם לשמור על האינטרסים הצרפתיים

סוכנויות הידיעות

30.8.2007 / 23:01

בנאום על מדיניותו הכלכלית, הבטיח סרקוזי להמשיך לפעול להארכת שבוע העבודה הצרפתי בן 35 השעות



נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, קרא לאזרחי המדינה ולבעלי העסקים בה לאמץ את הגלובליזציה והבטיח לפעול למען הארכת שבוע העבודה בן 35 השעות הנהוג בצרפת, במהלך נאום שנשא בפני הוועידה השנתית של איגוד התעשיינים הצרפתי מדף (Medef).



"לא נוכל להשיג צמיחה אם לא נשתתף באופן קולקטיווי במשחק הגלובליזציה", אמר סרקוזי לאור התעצמות הדיון הציבורי בצרפת בהשלכותיה החיוביות והשליליות של הגלובליזציה הכלכלית, במיוחד לאור התנודות בשבועות האחרונים בשווקים הפיננסיים העולמיים.



עם זאת, אמר סרקוזי כי על הצרפתים אמנם לאמץ את הגלובליזיציה - אך בדרכם שלהם, תוך הגנה על האינטרסים של החברות הצרפתיות בעולם. "אסור לנו להיות נאיבים. עלינו להסתכל על העולם ולשאול את עצמנו את נשאלה הבאה: האם אנחנו תמימים מספיק כדי להיות היחידים שלא נגן על האינטרסים שלנו, כשכל האחרים מגוננים על שלהם?", אמר סרקוזי, שכינה את השוק החופשי "אשליה".



בנוסף, הבטיח סרקוזי לספק לחברות הצרפתיות תנאים שיסייעו להן לשפר את מעמדן התחרותי בשוק העולמי, אך ביקש מהן לסייע לו בשיפור התחרות בשוק המקומי במטרה להוביל לירידה במחירי המוצרים והסחורות. בין היתר, הבטיח הנשיא להמשיך לפעול למען הרחבתו של שבוע העבודה המצומצם בצרפת, העומד על 35 שעות בלבד, חקיקה אותה כינה בנאומו "טעות אדירה מבחינה כלכלית".



במסגרת מאמציו להרחבת שבוע העבודה הצרפתי ושיפור התחרות בין חברות בצרפת, הספיק סרקוזי מאז בחירתו ביוני להעביר חקיקה שתהפוך שעות נוספות מעבר ל-35 שעות העבודה השבועיות לפטורות ממס.



"אם לצרפת יש שיעור צמיחה נמוך מזה של מדינות אחרות, הדבר נובע מכך שאנחנו עובדים פחות", אמר סרקוזי, שקרא לצרפתים לזנוח את "התפיסה הכוזבת" לפיה שבוע עבודה קצר הוא הכרחי לצמצום הפערים החברתיים. "במשך 30 שנה, המדיניות הזאת עשתה ככל שביכולתה כדי למנוע מהעם הצרפתי לעבוד, והפחיתה את המוטיבציה ואת הישגיהם של העובדים בארצנו", אמר סרקוזי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully